Perníkové crinkle cookies ❄ Vánoční edice ❄




Hledáte netradiční cukroví? Něco, co by maličko vyčnívalo mezi lineckým a rohlíčky? Zkuste tyhle crinkle. Už jsem pekla valentýnský, halloweenský a teď tu pro vás mám perníkový. Jak jinak, když jsou ty Vánoce :).

Příprava je velice jednoduchá a ačkoliv by se mohlo zdát, že díky obalování v cukru budou sušenky přeslazený, není tomu tak.

Co můžete udělat jinak.
Není nutné používat vanilkový cukr. Pokud máte vanilkový lusk nebo extrakt, nahraďte ho. Pokud to uděláte, poté zvyšte dávku krupicového cukru na 60 g.


Suroviny:
200 g kvalitní čokolády
60 g másla
60 g krupicového cukru (nebo 50 g + 1 vanilkový cukr)
2 vejce
200 g hladké mouky
špetka soli
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička perníkového koření

Nad vodní párou jsem si rozpustila čokoládu a máslo. Do čokolády s tukem jsem zašlehala cukr s 1 balíčkem vanilkového cukru. Následně jsem zašlehala vejce, jedno po druhém.

Do hladké mouky jsem přidala špetku soli, prášek do pečiva a perníkové koření. Vše jsem zamíchala a suchou směs jsem postupně zapracovala do čokolády.

Hotové těsto jsem na hodinu uložila do lednice.

Z tuhého těsta jsem tvarovala kuličky o 10 g, které jsem hojně obalila v moučkovém cukru. Cukr z kuliček neoklepávejte. Je opravdu důležité, aby šla na plech kulička s maximální vrstvou cukru. 

Kuličky na plech vyskládejte s mírným rozestupem asi 2 cm, aby se vám při pečení neslepily.

Plech s kuličkami vložte ještě na 30 minut do lednice a poté pečte ve vyhřáté troubě na 180°C, 15 minut. Po upečení nechte sušenky vychladnout.

!!!Nejedná se o cukroví, které by potřebovalo uležet. Je určené k okamžité spotřebě!!!





Komentáře

Populární příspěvky