Malinovo-borůvkový koláč s drobenkou (Low carb)


Asi si říkáte "zase další koláč...". No jo, už je to tak. Jenže tenhle je jiný. Tenhle je Low carb.
Ano, ano, už i my doma si na tom frčíme. Je to 14 dnů. Neříkám, že jsem si nedala žádný cukr. Dala, však jsem pro vás točila video recept, ale nijak zvlášť jsem neprasila. Jo, přiznám se. Před LC jsem se furt cpala sladkým. Na cukru jsem závislá.

Posledních 14 dnů jsem pokukovala po receptech, vypisovala si, co vše doma potřebuji, abych si mohla upéct nějakou dobrůtku, pak jsem to vše objednala a pustila se do díla. A myslím si, že se dílo zdařilo. Jo, jako závisláku na cukru tam prostě chybí tuna cukru, ale je krásný mít před sebou kus koláče a s chutí se do něj pustit.


Na tomhle receptu nebylo nic složitého. Jen drobenku jsem dělala z dvojité dávky. V receptu vám uvedu tu původní.

Erythritol, který v receptu používám je zdravější náhrada běžného cukru. Nejen, že sladí téměř stejně jako cukr, ale neobsahuje téměř žádné kalorie. Vhodný je tak pro diabetiky, při redukci váhy i Low Carb stravování.



Korpus:

3 vejce
50 g rozpuštěného másla
špetka soli
1 lžíce  citronové šťávy
citronová kůra
100 g mandlové mouky
50 g kokosové mouky

Náplň:
250 g tučného tvarohu
190 g zakysané smetany
2 lžíce citronové šťávy
2 vejce
2 lžíce sladidla - použila jsem Erythritol
1 1/2 hrnku malin a borůvek
Mandlové plátky

Drobenka:
10 g másla
1 lžíce mandlové mouky
1 lžíce kokosové mouky
1 lžíce sladidla - použila jsem Erythritol

Nejprve jsem si připravila těsto. Do mísy jsem dala vejce, máslo, sůl a vše jsem důkladně promíchala. Dále jsem přidala citronovou šťávu, citronovou kůru a opět jsem vše zamíchala. Nakonec jsem přisypala mandlovou mouku, kokosovou mouku a vymíchala jsem těsto.

Těsto jsem přendala do koláčové formy vyložené pečicím papírem. Boky formy jsem vymazala máslem. Těsto jsem mokrými prsty a dlaní vymačkala po celé ploše a vytvořila jsem okraj. Nakonec jsem těsto propíchala vidličkou, formu jsem přendala na plech a ten vložila do předehřáté trouby na 180°C a základnu jsem pekla 15 minut.

Mezitím jsem si připravila náplň. Smíchala jsem tvaroh, zakysanou smetanu citronovou šťávu, vejce, sladidlo. Vše jsem důkladně promíchala a náplň jsem vlila na předpečený korpus. Povrch jsem zasypala borůvkami a malinami. Koláč jsem vložila na dalších 15 minut zpět do trouby a připravila jsem si drobenku.

Na tu jsem potřebovala máslo,mandlovou mouku, kokosovou mouku a sladidlo. Ze všech surovin jsem vytvořila drobenku, ale protože se mi ji zdálo málo, přidala jsem ještě jednu dávku. Ve výsledku jsem tedy měla dvojitou dávku.

Po 15 minutách jsem vyndala koláč z trouby a zasypala ho drobenkou. Nakonec jsem přidala ještě plátky mandlí. Koláč jsem vrátila do trouby dopéct. Doba pečení závisí na vaší troubě. Koláč vytáhněte, jakmile zezlátne drobenka a plátky mandlí.

Po upečení nechte koláč důkladně vychladnout. Kdo chce, může ho po vychladnutí ještě pocukrovat.




Receptem jsem se inspirovala na webu u Kačky. Přeji vám dobrou chuť.

Odkazy:
KOKOSOVÁ MOUKA: https://1url.cz/tMlLq
MANDLOVÁ MOUKA: https://1url.cz/LMlLE
SLADIDLO: https://1url.cz/HMlLB

Komentáře

Populární příspěvky