Domácí křupavé máslové sušenky s parmezánem (bez vajec)


Miluji, miluji a ještě jednou miluji. Tyhle sušenky miluji. Dlouhou dobu jsem hledala ten správný recept, až jsem na něj narazila a musím vám říct, že je to naprostá pecka.
Vždycky jsem hledala recept na sušenky, který by byly jako ty kupované máslové klubky. A je tu.

Sušenky jsou křupavé. Nádherně voní po másle. Už během pečení se to doma krásně rozvonělo. Vydrželi jsme je během chladnutí nesníst, ale pak jsme se do nich pustili a byly ty tam.


Do sušenek jsem nastrouhala parmezán a jsou taky super, ale pokud by někdo chtěl čistě jen máslové sušenky, tak tam parmezán prostě dávat nebude.

No vážení, jenom to píšu a mám na ně zase strašnou chuť. Co se týče počtu, tak jsem udělala 20 sušenek + Ondra své 4 hady :). Záleží, jaké budete dělat a jak budou velké. Můžete dělat růžičky a nebo ty kuličky, jak dělám ve videu. Těch kuliček, si myslím, by mohlo být tak 30 - 35, pokud budete dělat kuličky o váze 15 g.

Za tenhle recept dám ruku do ohně, určitě je vyzkoušejte a dejte mi vědět na mail, Facebook, Instagram, na YouTube do komentáře, jak vám chutnaly. My si z nich sedly na česneky :D.


Jinak ještě k těm růžičkám. Asi kvůli parmezánu mi nešlo těsto dost dobře vytlačit. Možná jsem ho neměla strouhat na té jemné straně... Těžko říct, takže to jen pro informaci. No a jak říkám ve videu, pokud použijete zdobící špičku, neplňte sáček úplně nadoraz, těsto si rozdělte. Pokud byste měli sáček plný, půjde to z něj špatně vytlačit.

A poslední věc je pečení. Ve videu můžete vidět, že mám 2 plechy. Je to proto, že kdybyste do trouby dali jen ten jeden plech se sušenkami, žár ze spodní části trouby půjde přímo na plech a spodek sušenek by se mohl chytit. Tím, že dáte plech se sušenkami na hlubší plech, bude spodek sušenek krásně dozlatova.


Suroviny:
150 g másla pokojové teploty
30 g moučkového cukru
2 g soli
160 g hladké mouky
15 g parmezánu (není nutný)

Do mísy jsem dala máslo, k němu jsem přisypala moučkový cukr a sůl. Máslo s cukrem a solí jsem šlehala na vysoké otáčky do světlé pěny. V půlce šlehání, asi po 5 minutách jsem stěrkou stáhla máslo ze stěn mísy, aby se vše rovnoměrně šlehalo. Ve šlehání jsem pokračovala dalších 5 minut. Nakonec jsem postupně na nižší otáčky zašlehala hladkou mouku. Mouku zašlehejte na 2x.

Kdo chce, přidá do těsta parmezán. Poté opět budu šlehat na nízké otáčky. Až v úplném závěru jsem otáčky zvýšila na maximum a krátce jsem směs prošlehala.

Kdo chce, připraví si zdobící špičku a cukrářský sáček. Do sáčku jsem dala polovinu směsi. Těsto šlo hůř vytlačit, proto sáček neplňte celý. Ze sáčku jsem vytlačila vzduch a na plech vyložený pečícím papírem jsem tvořila kytičky. Kdo nemá zdobící sáček nebo ho nechce použít, vytvoří si z těsta 15 g kuličky a ty na plechu lehce zploští.

Připravený plech jsem položila na jiný vyšší plech. Je to proto, že kdybyste do trouby dali jen ten jeden plech se sušenkami, žár ze spodní části trouby půjde přímo na plech a spodek sušenek by se mohl chytit. Tím, že dáte plech se sušenkami na hlubší plech, bude spodek sušenek krásně dozlatova.

Ještě předtím, než jsem vložila sušenky do trouby, udělala jsem na nich vzor vidličkou.

Sušenky jsem pekla 15 minut v předehřáté troubě na 185°C.

Hotové sušenky nechte vychladnout.




Komentáře

Populární příspěvky