Perník s vlašskými ořechy, čokoládovou polevou a kokosem - úžasně jednoduchý a rychlý recept




Přijde vám moc obyčejný? Nuda? Kdepak. Tenhle perník je vážně žravý. Je úžasně nadýchaný, neušpiníte tunu nádobí a je to rychlovka. A to, že je to rychlovka v poslední době hodně oceňuji.

Malý Alex se rozhodl, že doma nebude spát. Spí max. hodinu. Když se zadaří, spí hodinu a čtvrt. Když je hodně zle, stačí mu 20 minut. A to mi věřte, že přitom se nedá nic dělat. Sotva zapnu kameru, mrňous už řve. Takže si myslím, že se s těmito, jak říkám já, frk frk recepty, budeme potkávat často.


 Pokud byste chtěli nějaký vymazlený perník, tak mrkněte na tento, který jsem dělala předloni. Je sice vánoční, ale to nemusí nikdo vědět :).

Jak říkám ve videu, i tento "obyčejný" perník může být pokaždé jiný. Já do něj dala ořechy. Perník jsem polila čoko polevou a tu jsem zasypala kokosem. Příště dám do perníku lžičku perníkového koření, jindy rum. Dala jsem do perníku vlašáky. Příště jimi možná perník zasypu. A nebo ho pomažu  kyselejší marmeládou a zaliji čoko polevou. Těsto jsem ředila hruškovým pyré, příště do něj nakrájím jablko... Prostě spousta možností.


Super je, že i když se na plechu zdála vrstva syrového těsta tenká, tak těsto parádně vyskočilo. Vážně je super a mám co dělat i teď v deset večer, abych se udržela a nešla si dát další kousek.

Suroviny:
280 g hladké mouky
1 balení prášku do perníku
1 vanilkový cukr
200 g krupicového cukru
30 g kakaa
špetka soli
250 ml mléka
110 ml oleje
1 celé vejce
110 g vlašský ořech

pokud je potřeba, těsto doředit mlékem (já použila pyré - hruškové nebo jablko)

Poleva:
6 polévkových lžic moučkového cukru
3 polévkové lžíce kakaa
3 polévkové lžíce másla
4 - 6 lžic horké vody (množství podle toho, jak hustou polevu chcete mít)

Dozdobení:
kokos

Do mísy jsem dala hladkou mouku, prášek do perníku, vanilkový cukr, krupicový cukr, kakao, špetku soli a všechny suché suroviny jsem promíchala. K nim jsem přilila mléko, olej, přidala jsem vejce a vše jsem pomocí ručního šlehače promíchala.

Protože těsto bylo tužší a potřebovala jsem ho maličko naředit, aby se na plech dobře lilo, přidala jsem ještě hruškové pyré (od oka), což není pravidlem. Těsto můžete naředit mlékem. Když jsem byla s těstem spokojená, přidala jsem do něj vlašáky

Hotové těsto jsem vlila na plech (39x27), rozetřela po celé ploše a dala ho péct na 30 minut do předehřáté trouby na 180°C. Během pečení těsto krásně vyskočí.

Po upečení jsem nechala perník vychladnout a mezitím jsem si připravila polevu z moučkového cukru, kakaa, másla a horké vody. Horká voda při vymíchávání polevy máslo rozpustí. Pokud by se i přesto máslo nerozpustilo, dejte misku do vodní lázně.

Vymíchanou polevu jsem nalila na perník a rozetřela ji. Čokoládovou polevu jsem ještě zasypala kokosem.





Komentáře

Populární příspěvky