Babiččiny kynuté buchty



Na Facebooku jsem je vychválila až do nebe. A holky si to zasloužily. Fakt. I třetí den byly náramný. Babiččiny kynuté buchty, české buchty nebo Honzovy buchty - jak kdo chce.


Na Facebooku i na Instagramu jsem vás vyzvala k tomu, abyste mi napsali, co byste chtěli, abych upekla, protože mi tak nějak docházejí nápady. No a jedno z přání byly Honzovy buchty. 

Receptů, jak už to tak bývá, je nespočet. Já dělám buchty podle tohoto receptu už nějaký ten pátek a jsem s ním nadmíru spokojená. Sami ho můžete vyzkoušet, posoudit a uvidíte, jestli se k němu ještě vrátíte.

Suroviny:
500 g hladké mouky
21 g droždí
120 g krupicového cukru
20 g vanilkového cukru
250 ml mléka
60 g másla (nebo 30g másla a 30 g sádla)
1 vejce + 1 žloutek
Citrónová kůra
špetka soli
sádlo na vymazání pekáče a potření buchet
máslo a RUM na potření buchet po upečení

Do větší mísy jsem si prosila mouku. Do ní jsem udělala důlek, do kterého jsem rozdrobila půl kostky droždí a zasypala ho lžicí krupicového cukru.

V rendlíku jsem si rozpustila 30 g sádla a 30 g másla. Můžete použít pouze máslo. To jsem zalila mlékem. To mi máslo i sádlo ochladí, směs bude tedy vlažná a já ji mohu rovnou trochu nalít na droždí. Zamíchám, zasypu moukou, přikryji utěrkou a na teplém místě nechám vzejít kvásek.

K vyběhnutému kvásku jsem přidala zbytek mléka, másla a sádla, 1 celé vejce a 1 žloutek, zbylý krupicový cukr, vanilkový cukru, citronovou kůru, špetku soli a robota jsem nechala vypracovat hladké těsto.

Hotové těsto jsem poprášila moukou, zakryla utěrkou a nechala kynout alespoň hodinu a půl, a během kynutí ještě 2× těsto propracovala.

Něž těsto vykynulo, připravila jsem si makovou a povidlovou náplň.

Maková náplň
300 ml mléka
60 g cukru
150 g mletého máku
podle chuti: tlučený hřebíček
                    mletá skořice
                    rum

Na makovou náplň jsem si do rendlíku nalila mléko, do něj jsem přidala krupicový cukr, podle chuti skořici a tlučený hřebíček a vše svařila. Jakmile začalo mléko vařit přidala jsem mák a nakonec deci rumu a míchala do zhoustnutí.

Povidlová náplň
250 g švestkových povidel
podle chuti: tlučený hřebíček
                    mletá skořice
                    rum

Na povidlovou náplň jsem si do misky dala povidla, podle chuti skořici a tlučený hřebíček a půl deci rumu. Míchala jsem dokud se vše nespojilo.

Vykynuté těsto  jsem si rozválela a rádýlkem nařezala na jednotlivé díly.

Připravila jsem si zapékací mísu s vyšším okrajem a důkladně ji vymazala rozpuštěným sádlem.

A poté jsem se pustila do buchet. Každý kousek těsta jsem rozmačkala na placičku, doprostřed dala náplň, zabalila a točením utáhla, aby se buchty dobře uzavřely. Utaženou stranou dolů jsem je kladla do pekáče a každou buchtu jsem potřela po straně i shora rozpuštěným sádlem. Střídala  jsem každou řadu buchet s jinou náplní. Buchty na sebe netlačte, jen je lehce přiložte.

Buchty pečte v předem vyhřáté troubě na 170°C dozlatova. Já je pekla 30 minut.

Po upečení horké buchty potřete rozpuštěným máslem a nechte vychladnout.

Poté je posypte moučkovým cukrem a nechte si chutnat.


Tvarohová náplň
250 g tvarohu
1 lžíce rozinek
1 žloutek
vanilkový a krystalový cukr podle chuti
citronová kůra a šťáva
rum

Tvaroh smícháme s rozinkami, žloutkem, oběma cukry, citronovou kůrou, maličko zastříkneme citronovou šťávou a rumem.


Zbylé droždí sníme :)















Komentáře

  1. Naprosto skvělé buchty. Moc děkujeme! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes upečeno a jsou vynikající!! Nadýchané, akorát sladké, bomba ♥ Dělala jsem je se švestkama. Díky moc za recept!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky