Je libo mrkvový dort?

Musím se přiznat, že korpus na tento dort jsem upekla minulý týden ve středu. Od té doby jsem se snažila dokopat se k tomu, abych ho dokončila. Takže 6 dní na mě trpělivě čekal zabalený v lednici.
Říkáte si, jestli je ještě vůbec dobrý? Ano, je. Pokud ho zabalíte a skladujete v lednici, korpusu se nic nestane. Normálně ho tam nenechávám tak dlouho. 
Když dělám dort, tak max. 2 - 3 dny ho takto uchovávám. Opravdu byl korpus vláčný, měkký, naprosto v pořádku. K zabalení Vám postačí potravinová folie a alobal.

Původní záměr, proč jsem pekla korpus bylo, že jsem s dortem chtěla soutěžit, jak jsem se o tom zde na blogu již zmiňovala. Jenže člověk míní... Poslední dobou trpím nějakou lemrovitou nemocí. Nic moc se mi nechce, nic mi nejde, jak bych chtěla... Navíc jsou před námi Velikonoce. Budu muset upéct 2 beránky a dva mazance, obarvit vajíčka... Na jednu těhotnou je toho dost
Ale zpět k dortu. Včera jsem se kousla a dort dokončila. Kdo by si myslel, že je v něm jen mrkev se plete. V dortu je spousta koření. Dort je výborný, koření se krásně rozleželo, ale jako těhotná to jíst nemůžu a tak jsem jen na vidličku ochutnala a mohu Vám ho jen doporučit.
Kdo nemá rád kořeněné věci, tak nenechá korpus v lednici tak dlouho a dort dokončí ihned a co nejdříve ho sníA samozřejmě taky ubere na koření. Ale koření tam musí být, jinak to nebude ono.
Tady nejsme u Babici nebo u Hrušky

Na formu 23 cm budete potřebovat:↓↓↓


Korpus:
100 g hladká mouka
100 g cukr krupice
1 lžička jedlé sody
1 lžička prdopeč
1 lžička mleté skořice
¼ lžičky drceného hřebíčku
¼ lžičky muškátového oříšku
¼ lžičky mletého nového koření
¼ lžičky soli
160 ml rostlinného oleje
3 vejce
140 g vlašských ořechů
50 g rozinek
130 g mrkev

Troubu předehřejte na 190 °C (horkovzduch na 175 °C). Dortovou formu vymažte pár kapkami oleje a vyložte pečícím papírem. Očištěnou mrkev nastrouhejte najemno, ořechy potřebné do korpusu nasekejte.

Vejce vyšlehejte s cukrem a roztlučeným kořením do pěny. Vmíchejte olej, suché přísady (mouku, sodu, prdopeč a sůl) a nakonec strouhanou mrkev, rozinky a nasekané vlašské ořechy. Těsto nalijte do dortové formy. Pečte 40 - 50 minut. Upečený korpus nechte vychladnou na mřížce.

Co se týče krému, tak ten jsem podle receptu nedělala, ale uvedu Vám ho sem.

Krém:
125 g změklého másla
375 g smetanový sýr (Buko, Philadelphia)
90 g cukr moučka
1 lžička javorového sirupu
1 lžička citronové šťávy

Z másla, smetanového sýra, cukru, javorového sirupu a citronové šťávy ušlehejte hladký krém.

Já osobně jsem se spokojila se šlehačkovým krémem.


Šlehačkový krém:
600 ml smetany ke šlehání (35%)
1 čajová lžička vanilkového extraktu
35 g cukr krupice

Šlehačku, mísu i metlu mějte v lednici min. 30 minut, než se pustíte do šlehaní. Poté vše vyndejte a ušlehejte šlehačku. Veškeré ingredience můžete mít v míse již smíchané, tzn.: Do mísy od robotu vlijte 600 ml smetany ke šlehání, přidejte cukr, vanilkový extrakt a zamíchejte. Zakryjte potravinářskou fólií a s metlou vložte na 30 minut do lednice.

Vychladlý korpus podélně rozřízněte, natřete třetinou krému, přiklopte a celý potřete zbylým krémem. Dort můžete zdobit vlašskými ořechy, které na sucho opražíte na pánvi.

nebo

Vychladlý korpus podélně rozřízněte a potřete marmeládou a šlehačkovým krémem, přiklopte a vrch dortu opět potřete krémem. Strany dortu nechte holé. Takto jsem to udělala já a vytvořila si tak Naked cake. Zdobila jsem marcipánovou mrkvičkou a hoblinkami čokolády.


Pro ty z Vás, kteří rádi pečou: Kdo zkusí Mrkvový dort upéct a bude se chtít o své dílo podělit i s ostatními, nechť mi fotku zašle na mail dvevtroube@gmail.com.

Pro ty, kteří nepečou, ale dali by si: Mrkvový dort pro Vás moc ráda napeču. Minimální odběr je 1 ks. Dortová forma 23 cm. Cena za dort ═ 299,- (smetanový krém) nebo 240,- (šlehačkový krém).


Vaše těhule Naďule☺ 




Komentáře

Populární příspěvky