Makovo-ořechová bábovka s třešněmi/višněmi a Dukátové buchtičky

Od minulého týdne, kdy měla o víkendu přijet tchyně s tchánem, jsem začala ujíždět na takové té české klasice. Recept na Rostěnou na česneku Vám sem dávat nebudu, ale co se týče pečení, tak to najdete právě zde:)

Nejen, že jsem začala ujíždět na klasických pokrmech a sladkých dobrotách, ale všechno jsem obšlehla od  Kluků v akci. Proč? Nevím. Ale co vím, že rostu z těch jejich receptů. Díky Bohu za video recept. Ten, kdo recepty píše, by si občas zasloužil za uši:)

Začneme bábovkou...

Makovo-ořechová bábovka s třešněmi/višněmi






Touhle bábovkou se nezadusíte. To mi věřte:) Kafíčko si k ní klidně udělejte, ale nebude potřeba jí moc zapíjet:)

No a pokud se dobře pamatuji, u tohoto receptu nebyl nejmenší problém. Bábovku jsem jen nepekla 60 minut, ale asi 90 minut:)

Celý recept a video návod je zde.

(1 sklenka = 2 dl)
4 vejce
2 sklenky krupicového cukru
1 sklenka oleje
1 sklenka mléka
2 sklenky polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 sklenka mletého máku
1 sklenka mletých vlašských ořechů
1 sklenka kandovaných, koktejlových nebo v sezoně čerstvých třešní/višní
citronová kůra
špetka skořice
1 lžíce švestkových povidel
1 vanilkový cukr
máslo na vymazání a hrubá mouka nebo strouhanka na vysypání formy


Formu na bábovku vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou nebo strouhankou.Vejce vyšleháme s cukrem do pěny, postupně vmícháme všechny ingredience, můžeme použít ruční šlehač nebo mixer na nižší otáčky. Připravené těsto je kompaktní a lité.


Pečeme ve vyhřáté troubě při 165−170 °C 45−60 minut.

Zda je bábovka hotová, vyzkoušíme vpíchnutím špejle. Nelepí–li se na ni těsto, je pečená.Po vyjmutí z trouby necháme bábovku asi pět minut „vydechnout“, poté ji vyklopíme a necháme zchladnout.



Dukátové buchtičky s vanilkovým krémem




Celý recept a video návod je zde - doporučuji vždy shlédnout, než se do toho pustíte. Zjistíte, že kvásek můžete zadělávat už v míse se vší moukou. Udělala jsem to podle nich a věřte mi, že to funguje:)
Jak už jsem uvedla na Facebooku, tak zde jsem z krému udělala skoro puding. V závěru vaření se do krému přidávají vejce, a protože jsem měla vajíčka domácí, tak jsem nechala krém maličko déle povařit... Taky proto, že jsem těhotná, takže i pro svůj klid:) Samozřejmě ničemu to nevadilo. I tak to bylo vynikající:)
Pokud nemáte špaldovou mouku, tak ji nahraďte klasickou. Tzn., že do těsta přijde 400 g hladké mouky. Možná je to jasné, ale pro jistotu to píšu:)
Buchtičky
1 kostka droždí
4 lžíce třtinového cukru
asi 250 ml mléka
200 g hladké mouky
200 g celozrnné špaldové mouky jemně mleté
2 žloutky
lžička soli
lžička citronové kůry
100 g rozpuštěného másla

50 g rozpuštěného másla nebo olej na vytření pekáče
Droždí rozetřeme s třtinovým cukrem, zalijeme vlažným mlékem, zamícháme s trochou mouky a necháme vyběhnout (asi 15 minut), pak přidáme všechny ingredience (máslo nesmí být horké). Vypracujeme vláčné těsto a necháme nejméně hodinu kynout, během kynutí jednou až dvakrát promísit.

Pak z těsta vytvarujeme válečky 1,5−2 cm silné a nakrájíme je na stejně dlouhé dílky. Naskládáme je do vymazaného pekáčku, každý kousek promastíme rozehřátým máslem. Necháme ještě 15 minut kynout, pak pečeme cca 20 minut na 180°C nebo dozlatova a podáváme s vanilkovým krémem.
Vanilkový krém
800 ml mléka
1 balíček (37 g) vanilkového pudinkového prášku
1 vanilka celá
4 lžíce třtinového cukru
4 žloutky
20 g másla
Asi ve 200 ml mléka rozmícháme pudinkový prášek. Ostatní mléko ohřejeme a za stálého míchání do něj vlijeme rozpuštěný pudink, přivedeme k varu, osladíme, vložíme obsah vanilkového lusku a provaříme alespoň dvě minuty.

Na závěr vmícháme žloutky rozkvedlané ve lžíci mléka, stáhneme z ohně a zamícháme máslo.



Komentáře

Populární příspěvky