Věnečky s vanilkovým krémem a šlehačkou


Dnes pro vás mám recept na naprosto luxusní věnečky. Recept mám z FB skupiny Pečení všeho druhu ORIGINAL. Tímto bych vám všem chtěla poděkovat za vaši podporu, odběry, sdílení, komentáře, "lajky" a i ty "dislajky" :).


A proč zrovna věnečky? Chystala jsem se na ně už dlouho, ale moc se mi do odpalovaného těsta nechtěla. Mám k němu respekt :). Ale teď se ta příležitost naskytla a myslím, že dopadly výborně. U nás se neohřály ani 24 hodin. Jsme snad v životě nesnědli tolik věnečků :D.

Odpalovaného těsta se nebojte. Vím, že s těmi vajíčky to tam není nijak slavný, ale když to nezkusíte... ;)


Suroviny na odpalované těsto (21 ks):
320 ml vody
100 g másla
špetka soli
235 g hladké mouky
4 - 5 vajíček (záleží na velikosti vajec)

Krém:
0,5 l mléka
2 sáčky vanilkového pudinku 
180 g másla
180 g cukru
RUM na dochucení (není nutný)

Šlehačka:
400 ml 40% smetany ke šlehání (zbude i do kávy:))

Nejprve jsem začala přípravou těsto. Do hrnce jsem nalila vodu, přidala jsem máslo, špetku soli a máslo nechala ve vodě rozpustit. Jakmile se začala voda vařit, stáhla jsem hrnec stranou a k vodě s tukem jsem nasypala mouku. Vše jsem míchala do té doby, dokud nezmizely hrudky mouky. Poté jsem hrnec vrátila zpět na plotýnku a míchala 2–3 minuty, aby se odpařila voda. Hotové těsto musí držet pohromadě a odlepovat se od hrnce. Těsto jsem si přendala do mísy a nechala ho vychladnout.

Zatímco těsto chladlo, pustila jsem se do přípravy pudinku, na který jsem potřebovala půl litru mléka. Část mléka jsem si nalila bokem do misky a rozmíchala v něm dva vanilkové pudinky. Do hrnce k mléku jsem přisypala cukr, zamíchala a čekala, až se mléko začne vařit. Do vařícího mléka jsem nalila zbylou část mléka s pudinkem, přilila jsem trochu rumu a vařila do zhoustnutí. Rum nemusíte přidávat už nyní, ale ve chvíli, kdy budete připravovat krém. Rum slouží jako konzervant. Hotový pudink jsem odstavila a zakryla potravinářskou folii, aby se mi napovrch neutvořil škraloup a nechala ho vychladnout.

Když bylo těsto teplé na dotyk ruky, krátce jsem ho prošlehala a začala jsem postupně zašlehávat vejce, jedno po druhém. Recept uvádí 4–5 vajec. Já si jich připravila 5, ale nakonec jsem jich použila 6. Hodně záleží i na tom, jak velké vejce použijete. Zašlehává se vždy vejce po jednom, protože těsto nesmí být řídké, ale ani tuhé a pokud je tuhé, musíte přidat vejce navíc.

Hotové těsto jsem si přendala do připraveného cukrářského sáčku se zdobící špičkou a pustila se do věnečků. Na pečící papír si můžete obkreslit kolečka. Použijte libovolně velkou skleničku – podle toho pak budou velké i věnečky. Věnečky tvořte tak, že uděláte jedno kolečko a na něj hned druhé. Případné špičky zamáčkněte namočeným prstem ve vodě.

Věnečky jsem dala péct do předehřáté trouby na 200°C. Pekla jsem 35 minut. Věnečky musí mít zlatavý nádech na povrchu. Během pečení neotvírejte troubu!!! Upečené věnečky nechte vychladnout na mřížce.

Mezitím si připravte krém. Pudink o pokojové teplotě jsem dala do mísy od robota a vyšlehala ho. Poté jsem po částech přidávala máslo, které stejně jako pudink mělo pokojovou teplotu, aby se krém nesrazil. Nyní můžete přidat rum, pokud jste ho nedali už při vaření pudinku. Vyšlehaným krémem naplňte cukrářský sáček.

V druhé míse od robota jsem si připravila šlehačku. Použila jsem 40 %.

Teď už zbývá jen dokončit věnečky. Věnečky rozřízněte, naplňte vanilkovým krémem, poté šlehačkou a lehce pocukrujte.

Z této dávky jsem udělala 21 věnečků. Krém dal na všechny věnečky a šlehačky mi zbylo na dvě kávy. Tu si nezapomeňte k věnečkům uvařit a nechte si chutnat :).







Komentáře

  1. Delam venecky uz roky a podle vzhledu jsem pochopila, ze tvotite na plechu 2 vrstvy, pokud nekdo udela jen jednu /a v predpisech 2 nebyvaji zmineny/ je to fiasko. Muj tip - odelat krem z karameloveho Salka s 250 - 300 g masla /bez cukru/ ja davam masla spis vic, neni to pak moc sladke.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když nemám zdobicku.. Nešlo by ji nahradit kornoutkem z peciciho papíru, když mu víc ustrihnu tu špičku?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky