Tvarohová vánočka (bez kynutí) pletená z 8 (devíti) pramenů




Možná si někteří z vás budou říkat, že jsem se zbláznila. Vánočka v říjnu... Ne, nezbláznila jsem se. Prostě jsem měla chuť na vánočku a řekla jsem si, že by bylo fajn ji mít i natočenou, protože ne každý rád pracuje s kynutým těstem a tento recept by se mu mohl hodit :).

Minulý víkend - ten prodloužený - jsem pojala hodně pracovně. Pekla jsem právě zmiňovanou vánočku a pak taky věnečky. A právě při pečení vánočky mi doma zůstal marod, který se chtěl strašně moc přidat, chtěl pomáhat a tomu jsem nemohla odolat :). Myslím, že dílo se nám zdařilo. Vánočka byla fakt výborná, takže kdykoli v průběhu roku dostanu chuť na vánočku, upeču si tuto. Je to totiž rychlejší, než čekat na kynuté těsto. Ale na Vánoce... Na ty si upeču kynutou vymazlenou vánočku :).

Suroviny: 
500 g polohrubé mouky
125 g moučkového cukru
1 a půl sáčku prášku do pečiva
1 vanilkový cukr

3 vejce
150 g změklého másla
75 g nasekaných mandlí
250 g tučného tvarohu ve vaničce
Strouhaná kůru z 1 citronu
75 g rozinek předem namočených v rumu

Plátky mandlí na posyp


Do mísy od robota nasypte mouku, moučkový cukr, prášek do pečiva, vanilkový cukr a suchou směs zamíchejte. K moučné směsi přidejte vejce, máslo, mandle, tvaroh, kůru z citronu, rozinky a ručně nebo v robotu vypracujte hladké těsto.

Těsto rozdělte na 4 části a každou část ještě na polovinu. Z prvních 4 kousků vyválejte stejně dlouhé prameny a spleťte spodní část vánočky. Spodní část vánočky přeneste na plech s pečícím papírem.


Upleťte další část vánočky ze 3 pramenů a dejte stranou. Z posledního kousku těsta udělejte kousky 2, vyválejte delší prameny, než je vánočka a spleťte je. Na koncích je nechte volný.

Doprostřed spodní části vánočky zatlačte hřbetem ruky a celou vánočku potřete bílkem.
Bílek poslouží jako lepidlo. Na spodní část položte prostřední pletenec, opět zatlačte hřbetem ruky a pomažte bílkem. Nakonec přiložte pletenec ze dvou částí a volné konce zahrňte pod vánočku a opět ji celou potřete důkladně bílkem.

Vánočku posypte plátky mandlí a vložte ji do předem vyhřáté trouby na 175 °C a pečte asi 50 minut. Upečení zkuste na špejli.

Dobrou chuť





Komentáře

Populární příspěvky