Dýňový perníček/Pumpkin gingerbread



A je to tady. Halloween i naše Dušičky se pomalu a jistě blíží a tak přišel čas na další sérii Halloweenských receptů. Celou sérii naleznete ZDE, tak se mrkněte. Myslím, že se povedla.


Dneska tu pro vás mám něco neskutečně lahodného. Nevím, co jsem od tohoto receptu očekávala, nicméně jsem z výsledku byla neskutečně nadšená. Jako fakt. Nebe v hubě. Ani perník nestihl vychladnout a byl s prominutím naporcován a sežrán. Doslova :). Doufám, že si najdu chvilku a upeču ho znovu. Dvojitou dávku. Prostě ho chci víc. Chci, aby zbylo minimálně ještě na snídani :D.


Tady máte recept. Určitě se do něj pusťte. Já jsem pekla tenhle perníček ve formě na biskupský chlebíček, takže pokud by chtěl někdo perník, jakože fakt perník, musel by množství surovin minimálně zdvojnásobit.

Takže co na tuhle dobrotu budete potřebovat?

Suroviny:
220 g hladké mouky

190 g třtinového cukru
210 g dýňového pyré
1 balíček vanilkového cukru
120 ml rostlinného olej
80 ml vody
2 vejce
3/4 lžičky soli
1 lžička jedlé sody

1/2 lžičky prášku do pečiva
1 lžíce dýňového koření

Moučkový cukr

Nejprve jsem si tukem vymazala formu na biskupský chlebíček a vysypala jí moukou.

Do větší mísy jsem dala vejce, třtinový cukr, vanilkový cukr a vše jsem prošlehala. Dále jsem přilila olej, vodu, dýňové pyré a opět jsem vše prošlehala.

Do jiné mísy jsem dala hladkou mouku, sůl, jedlou sodu, prášek do pečiva, dýňové koření a vše jsem zamíchala. Suchou směs jsem na 2x vmíchala do mokré směsi.

Hotové těsto jsem nalila do připravené formy a pekla v předem vyhřáté troubě na 180°C 1 hodinu. Upečení vyzkoušejte na špejli.

Hotový perník nechte chvíli chladnout ve formě a poté ho vyndejte a nechte zcela vychladnout na mřížce. Nebo se o to alespoň pokuste :D.

Na závěr ho můžete pocukrovat.

Jak jsem psala výše, perník je krásně nadýchaný a je jak peříčko.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dýňové koření

nejprve jsem umlela:

2 lžičky nového koření
2 lžičky hřebíčku
----------------------------
3 lžíce mleté skořice
2 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
2 lžičky mletého zázvoru

Směs koření jsem promíchala, uložila do sklenice a zavíčkovala.




Komentáře

Populární příspěvky