Snadný nepečený karamelový dort ze sušenek Lotus




Mám tu pro vás další easy věc a je to karamelový dort. A je ze sušenek Lotus, takže kdo si na nich ujíždí jako my, vítejte.

Tenhle dort máte za chvíli hotový. Jo, dobře, je tam nějaké to uložení do lednice nebo do mrazáku, ale to si můžete dát voraz nebo udělat něco jiného...

Na to, jak byl dort jednoduchý, tak jsem ho dělala na 3x :D. Postup jsem nezvorala, za to technika mě zradila. Nahrával se pouze zvuk a ne obraz. Naštěstí ne ve všech záběrech. Dotáčet jsem musela začátek a konec. Tak jsem to udělala. Točím znovu sušenky, pak krém (tu část se šlehačkou jsem naštěstí znovu točit nemusela) a nakonec karamel, který liji na dort. Nahrála jsem to do počítače a zjistila jsem, že mám pouze tu část se sušenkama. Takže v pátek jsem to jela znovu a to už se zadařilo a mohla jsem video sestříhat, což jsem udělala dopoledne.
No jo, jenže večer, když jsem k tomu sedla, tak video nebylo kompletní a hlásilo chybu. To už jsem si řekla, že to balím a začnu asi vyšívat - nic proti vyšívání. Naštěstí jsem chytré děvče a vzpomněla jsem si, že jsem dopoledne nebylo asi úplně při smyslech. Ty záběry, které jsem si v programu sestříhala, jsem potom ze složky, kde jsem je vzala, vyhodila do koše. Díky Bohu pouze za koš a ne za můj oblíbený Shift+delete. Z koše jsem je obnovila a video bylo na světě. Haleluja.


Tak to byla jen story o tom, jak jsem dělala dort a teď nějaké rady.

Jako první věc tu mám vyšlehání šlehačky. Její konzistence by měla být taková krémová. Prostě nevyšlehejte ji úplně, jako šlehačku, kterou chcete zdobit. Pokud budete mít šlehačku z lednice studenou, bude se i rychleji a lépe šlehat.

Jak dostat dort z formy. Jednoduše si nalijte do větší sklenice teplou vodu, příborový nůž v ní nahřejte, otřete vodu a objeďte formu kolem dokola. Tohle samý dělejte, když budete dort krájet. VŽDY MĚJTE NŮŽ NAHŘÁTÝ!!!

A to bude asi vše, takže už zbývá jen recept.

Suroviny:
150 g Lotus sušenek
60 g rozpuštěného másla
400 g Gervais (žervé) pokojové teploty
285 g karamelové pomazánky Lotus
1 lžička vanilkového extraktu
125 ml smetany ke šlehání
15 g moučkového cukru

Karamel:
40 g krupicového cukru

20 g třtinového cukru
špetka soli
45 g másla
60 ml smetany ke šlehání
1/2 lžičky vanilkového extraktu

Nejprve jsem začala sušenkami. Ty jsem v sekáčku nasekala najemno. K sušenkám jsem přilila rozpuštěné máslo a směs jsem promíchala. Základ ze sušenek je hotový. Ten jsem přesypala do formy o průměru 18 cm. Sušenky jsem upěchovala a uhladila. Formu jsem vložila na 30 minut do mrazáku.

Mezitím jsem si připravila náplň z žervé pokojové teploty. To jsem dala do mísy a vyšlehala dohladka. Trvá to jen chvilku. K žervé jsem přidala karamelovou pomazánku Lotus, vanilkový extrakt a šleháním jsem vše spojila.

Dále jsem si připravila smetanu ke šlehání, přisypala jsem do ní moučkový cukr a vyšlehala do krémové konzistence. Dejte pozor, ať šlehačku nemáte tuhou. Šlehačku mějte studenou, ne o pokojové teplotě. Lépe se pak šlehá.

Šlehačku jsem stěrkou vmíchala ke směsi žervé a karamelové pomazánky a nalila do formy na sušenkový základ. Povrch jsem uhladila. V tuhle chvíli dejte formu do lednice přes noc nebo na chvíli do mrazáku, než připravíte karamel.

Na ten jsem si do pánve nasypala krupicový cukr, třtinový cukr, špetku soli, másl a vše jsem na střední stupeň nechala rozpustit. Když se vše rozpustilo a spojilo, přilila jsem smetanu ke šlehání, vanilkový extrakt a stále jsem míchala, dokud se vše opět nespojilo.

Hotový karamel jsem nalila na dort. Pracujte rychle, jak je dort studený, karamel rychle tuhne, tak ať ho máte všude pěkně rovnoměrně. Karamel nechte zatuhnout v lednici.

No a potom už jen dostaňte dort z formy. Nahřátým nožem objeďte formu kolem dokola. Pokud máte otevírací formu, máte to jednodušší. Já mám vyndávací dno, takže jsem si na stůl položila sklenici, na tu dala formu a tu stáhla dolů.

Hotový dort můžete dozdobit šlehačkou. Nezapomeňte i dort krájet nahřátým nožem.

Dobrou chuť



Komentáře

Populární příspěvky