Letní koláč s ovocem



Letní koláč s ovocem, které vám nabídne vaše zahrada je velmi jednoduchý a rychlý. Navíc je koláč moc dobrý a úžasně vláčný, navrch s křupavou drobenkou. Vyzkoušejte ho a uvidíte, že se doma po něm jen zapráší.


Já jsem na koláč použila to, co nabídla zahrada u našich + můj mrazák. Takže ze zahrady to byly jahody, maliny a černý rybíz. Borůvky jsem měla z loňska.

Fakt je skvělý, že na koláč můžete dát jakékoliv ovoce. Rybíz, ostružiny, angrešt,... Prostě to, co vám nabídne vaše zahrada, jak jsem psala již v úvodu.


Suroviny na koláč:
200 g polohrubé mouky
200 g zakysané smetany
100 g krupicového cukru
100 ml oleje
1 lžička prášku do pečiva
1 vejce
špetka soli
1 talíř ovoce (jahody, maliny, ostružiny,...)

Drobenka:
3 lžíce polohrubé mouky
2 lžíce moučkového cukru
2 lžíce másla

Do mísy nasypte mouku, cukr, prášek do pečiva, špetku soli a vše promíchejte.

Dále přilijte olej, přidejte vejce, zakysanou smetanu a všechny suroviny zpracujte na těsto. Těsto jsem měla tužší. Pokud by bylo řidší, ničemu to nevadí. Není potřeba tedy přidávat mouku.

Dále připravte drobenku z mouky, cukru a másla. Drobenku zpracujte ručně.

Do tukem vymazané a moukou vysypané formy na koláč dejte těsto a po celé ploše ho rozprostřete. Má forma má průměr 23 cm.

Na těsto dejte talíř ovoce, které jste posbírali na zahrádce. Nakonec ovoce zasypte drobenkou a dejte koláč péct do trouby předehřáté na 180°C. Koláč jsem pekla 50 minut.

Hotový koláč nechte vychladnout, nakrájejte ho a nechte si chutnat.





Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky