Dýňové sušenky/Pumpkin crinkle cookies



Již jsem se o tom zmiňovala na Instagramu, toto je pravděpodobně poslední recept na téma Halloween. Tyhle sušenky byly jasnou volbou. Dají se dělat jakkoliv, takže jsou super. A jsou moc dobrý.

Tady na blogu a i na YouTube recept na popraskaný sušenky najdete. Dělala jsem je v rámci Valentýnské edice,. Jsou vážně luxusní. Doporučuji je vyzkoušet.


Ale zpět k těmto sušenkám. Když jsem chystala směs na sušenky, která je velice jednoduchá, říkala jsem si, že už bych si konečně měla pořídit třtinový cukr moučkový, protože vyšlehat do pěny ten klasický je moc i na mého robota.

Další věc, na kterou je třeba se připravit je to, že těsto strašně lepí. Fakt jo. Určitě nepřidávejte mouku do těsta, nepomůže to.
Pokud se na sušenky budete chystat druhý den, těsto dejte do lednice. Před tím, než se do nich pustíte, dejte ho do mrazáku, cca 30 minut. Připravte si váhu a z těsta oddělujte 10g kousky. Ty dávejte třeba na talířek, který pak taky dáte do mrazáku. A až se budete chystat dělat kuličky, mějte po ruce mouku. Bude se možná hodit.

Tohle je jediná věc, která by mohla někomu vadit, ale když víte, co máte dělat a jak se na to připravit, tak to bude brnkačka.

Jo a pokud máte rádi zázvor a máte doma ten sušený, tak si ho klidně lžičku do sušenek přidejte.



Suroviny:
330 g hladké mouky
100 g másla
250 g třtinového cukru
200 g dýňového pyré
2 vejce
1 a půl lžičky prášku do pečiva
1/4 lžička soli
1 lžička dýňového koření 
(kdo by chtěl, přidá i 1 lžičku sušeného zázvoru)

Do mísy jsem nasypala hladkou mouku, přisypala jsem prášek do pečiva, sůl a dýňové koření. Suchou směs jsem zamíchala a dala stranou.
Do mísy od robota jsem dala máslo, třtinový cukr a vše vyšlehala. Šlehala jsem do nadýchané pěny. Během šlehaní jsem stěrkou cukr a máslo stáhla ze stěn mísy. Dále jsem zašlehala vejce, jedno po druhém. Opět jsem stěrku, aby se vše rovnoměrně prošlehalo. Nakonec jsem postupně přidávala dýňové pyré a všlehala ho do směsi.
V určité chvíli se bude zdát, že se těsto zdrclo, ale ničeho se nebojte. Začněte postupně přisypávat suchou směs. Vše se spojí a těsto bude celistvé.

Hotové těsto jsem přendala do misky, zakryla fólií a do druhého dne nechala v lednici. S těstem můžete pracovat ten den, ale doporučuji ho mít asi 30 minut v mrazáku. Těsto totiž dost lepí. takže k ruce si připravte mouku a v případě potřeby si vždy před tvarováním kuličky pomoučněte prsty a dlaně.

Z těsta tvaruji kuličky o 10 g, které následně hojně obalím v moučkovém cukru. Cukr z kuliček neoklepávejte. Je opravdu důležité, aby šla na plech kulička s maximální vrstvou cukru.

Kuličky na plech vyskládejte s mírným rozestupem, asi 2 cm, aby se vám při pečení neslepily.

Plech s kuličkami vložte ještě na 30 minut do lednice a poté pečte ve vyhřáté troubě na 180°C,  12 - 15 minut.

Po upečení jsem nechala sušenky dojít 10 minut na plechu a poté jsem je přendala vychladnout na mřížku.

Dobrou chuť



Komentáře

Populární příspěvky