🎃 HALLOWEEN s Dvě v troubě 👻 Dýňové kostky


Mám tu pro vás další vymazlený recept. Tentokrát jsem se pustila do Dýňových kostek. Doma jsem měla 2 dýně, tak volba receptu byla jasná :).

Recept je maličko pracnější. S přípravou je potřeba začít den předem a to dýňovým pyré.
Na to jsem použila 2 dýně. Do samotného receptu budeme potřebovat 250 g pyré, takže pokud použijete také 2 dýně, zbyde vám ještě do skleničky na poději :).



Dýňové pyré:

Troubu jsem předehřála na 180 °C. Dýni jsem napříč přepůlila, vydlabala semínka a obě půlky položila rozříznutou částí na plech s pečicím papírem. Dýně bude upečená, jakmile půjde propíchnou vidlicí. Trvá to asi hodinu. Dýni po upečení nechte vychladnout.
Když  dýně vychladla tak, abych ji udržela v ruce, vydlabala jsem dužinu, dala ji do robotu a rozmixovala  dohladka. Připravila jsem si mísu s cedníkem a do něj vložila pyré. Vychladlé pyré s mísou jsem dala do lednice a nechala přes noc odkapat. Dejte pozor - cedník se nesmí dotýkat dna. Druhý den jsem odkapané pyré přendala do skleničky a zavíčkovala. V ledničce vám vydrží  2 dny, v mrazáku až 2 měsíce.

Dýňové kostky:

20 kulatých sušenek - nejlépe čokoládových
2 lžíce krupicového cukru
4 - 5 lžic másla
----------------------------------------------------------
Náplň:

450 g Žervé, lze použít i sýr Philadelphia, ale je podstatně dražší
225 g krupicového cukru
250 ml dýňového pyré
3 velká vejce
3 lžíce hladké mouky
½ lžičky perníkového koření
½ lžičky soli
100 g kvalitní hořké čokolády

Sušenky jsem nalámala a rozmixovala dohladka. Sušenkovou směs jsem přendala do větší mísy a přidala k ní 2 lžíce krupicového cukru a 4 lžíce másla. Hnětla jsem prsty tak, abych získala kompaktní směs, což se mi moc nevedlo a přidala jsem další lžíci másla. Poté jsem měla směs, která držela. Hmotu jsem natlačila na do připravené čtvercové formy o velikosti 21 × 28 cm vyložené pečicím papírem tak, aby na všech stranách přesahoval. Dno připravené formy jsem dala na 15 minut zapéct do trouby předehřáté na 180°C a poté nechala vychladit.

Mezitím jsem si připravila dýňovou směs. Žervé jsem dala do robotu a projela ho metlou. Přidala jsem cukr, dýňové pyré, vejce, hladkou mouku, perníkové koření, sůl a dohladka promíchala. 

Mísu jsem dala stranou a připravila jsem si čokoládu, kterou jsem nalámala na kousky, vložila do mikrovlnné trouby a nechala rozpustit. Dejte pozor, abyste neohřívali na vysoký stupeň a čokoláda se nepřipálila. K rozpuštěné čokoládě jsem přidala hrníček dýňové hmoty a promíchala.

Dýňovou hmotu jsem vlila na dno formy na připravený sušenkový základ, a pak lžičkou přidávala čokoládovou hmotu. Stěrkou jsem čokoládovou hmotu zatlačila do dýňové hmoty a na povrchu uhladila. Tímto dosáhnete mramorového efektu. 

Formu jsem vložila do trouby předehřáté na 180°C a pekla 50 minut. Pokud by se těsto uprostřed hýbalo, není ještě dopečené a nechte ho v troubě déle, ale hlídejte si to. 
Po upečení jsem nechala těsto vychladnout ve formě. 
Vychladlé těsto z formy opatrně vyndejte a nakrájejte na kostky.




Komentáře

Populární příspěvky