Peču na máslo: Makovec - luxusní, nadýchaná a jednoduchá dobrota


Od 30.9.2017 do 11.10.2017 se na mém Youtube kanále budete setkávat s videorecepty ze série Peču na máslo. Název jasně napovídá tomu, že recepty, které vám představím nebudou obsahovat máslo. Prostě se teď vyprdneme na to, že máslo stojí asi 60 korun a budeme péct bez něj. Protože to jde.

Jako první se vám představil Makovec. Někteří ho milují, někteří mák nemusí, stejně jako já, ale POZOR, i já jsem si na tomto makovci moc pochutnala.

Samozřejmě můžete mák nahradit (pokud jste odpůrci) a to buď ořechy nebo kokosem. Ale o tom dnešní recept není a já vám sem sepíšu ten s mákem :).

Recept je hrníčkový a opravdu jednoduchý :)

Suroviny:

1 hrnek mletého máku
1 hrnek polohrubé mouky
1 hrnek cukru krystal
1 lžíce prášku do pečiva
1 vejce
1 hrnek mléka

Do mísy nasypte hrnek máku, hrnek polohrubé mouky, hrnek krystalového cukru a lžíci prášku do pečiva. Vše pečlivě zamíchejte. Přidejte 1 vejce a zalijte hrnkem mléka a opět zamíchejte. Menší plech (Opravdu stačí malý, těsta není mnoho. Na větší plech zdvojnásobte suroviny.) vyložete pečícím papírem a vlijte do něj těsto. Použít můžete i dortovou formu nebo postačí srnčí hřbet. Pečte v předem vyhřáté troubě na 150°C asi 45 minut. Jestli je moučník propečený, zjistíte pomocí špejle.



Já jsem si makovec dozdobila šlehačkou. Záleží na vás, co máte rádi. Makovec můžete polít čokoládovou nebo citronovou polevou. Pokud by byl makovec vyšší, tedy z dvojité dávky, nabízela by se možnost proříznutí a promazání marmeládou.

Komentáře

  1. To já ráda peču v podstatě přes celý rok, a tak jsem si řekla, že bych si mohla usnadnit práci pomocí hnětače těsta. Přecejen zpracovat těsto zabere nějaký čas, takže by bylo fajn si práci trošičku zpříjemnit takovýmto pomocníkem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Makovec je náš oblíbený moučník, lze ho péct i bez vajec. Do těsta můžeme přidat rozinky (třeba i namočené v rumu), nebo dnes už polozapomenutý kompot - dýňový. Dýně, zavařená jako kompot, je hodně chuťově agresivní. Do makovce, nebo litého perníku, je úplně akorát.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky