🎃 HALLOWEEN s Dvě v troubě 👻 Mandlové mumie s 🍏 jablečným pyré 🍎



A je to tady. Mám pro vás další recept na téma Halloween. Ten se pomalu a jistě blíží, stejně jako naše krásné a české Dušičky. Nicméně na Halloweenu se dá pěkně vyřádit. Myslím si, že tyhle mumie by mohly potěšit hlavně děti, ale smlsnou si na nich i dospělí.



Z dávky těsta, kterou vám uvedu jsem udělala 3 mumie. S těstem se vám může hůř pracovat, je lepivé, takže bude potřeba přidat mouku, možná ne, ale kdyby přeci, tak opatrně. Těsto totiž bude trochu lepit pořád. Je dobré ho vyválet přes pečící papír (já to videu nedělala), to je pro případ, že by se vám těsto lepilo na váleček, ať nemusíte pořád přidávat mouku.

Po upečení se pokuste mumie hned nesníst :). Věřte mi, že si na nich pochutnáte o pár hodin později. klidně je nechte do druhého dne. Pyré, které je na těstě ho krásně zvláční, což chvilku trvá, tak buďte trpěliví :).



Mandlovou mouku si můžete koupit v obchodě nebo si ji připravit jednoduše doma. Koupíte mandle a rozmixujete se a je hotovo. Mandle si dejte před mixováním na chvíli do mrazáku a poté je rozmixujte. Při pokojové teplotě a zahříváním při mixování by uvolňovaly olej a to nechceme.

Jablečné pyré je taky jednoduché. Jablka můžete buď vařit nebo je dát do trouby. Můžete mixovat dohladka nebo je mít nahrubo nastrouhané. přidat můžete ořechy, skořici... Záleží, jak to máte rádi :).

Suroviny na těsto:
2 vejce

60 g cukr krupice
100 g mandlové mouky
200 g hladké mouky
100 - 150 g jablečného pyré
Čistá voda
Skořicový cukr


Na těsto jsem si dala do mísy vejce, přisypala cukru a rozmíchala. Dále jsem přidala mandlovou mouku. Nakonec jsem přisypala hladkou mouku a ze směsi vypracovala těsto. Samotné těsto hodně lepí, takže můžete podle potřeby přidat trochu mouky, aby se vám s ním lépe pracovalo, ale nepřežeňte to. Těsto bude svým způsobem pořád trochu lepit.

Těsto jsem si vyválela na asi 3 mm silný plát. Nožem jsem ořezala strany tak, aby mi vznikl obdélník. Ten jsem rozdělila na 3 části. Zbylé těsto jsem opět rozválela, tentokrát už na slabší plát a vyřezala z něj proužky, které poslouží jako bandáž.

Než jsem se pustila do tvoření mumií, připravila jsem si jablečné pyré. To můžete zakoupit v obchodě již hotové nebo si ho doma připravit. Do pyré jsem přidala trochu skořice.

Pyré jsem natřela na jednotlivé kousky těsta a pustila se do tvoření mumií.
Proužky jsem naskládala přes pyré. Těsto, které přesahovalo jsem odřízla. Takto připravené skoro mumie jsem potřela zlehka samotnou vodou a posypala skořicovým cukrem.

Mumie jsem vložila do trouby a pekla při 180°C asi 25 minut. Doporučují mumie vytáhnout, jakmile těsto zezlátne. Upečené těsto nechte vychladnout a pak už jen mumie dotvořte cukrovými kukadly.
Pokud to vydržíte, nepouštějte se do mumií ihned po upečení. Těsto díky pyré krásně zvláční a je mnohem lepší :).







Komentáře

Populární příspěvky