Flowers and Butterflies cake

Ptáci venku zpívají, kytičky rostou, motýla jsem ještě nepotkala, ale jaro nám už oficiálně začalo. No a tak nadešel čas udělat si dort s motýly a kytičkami
Flowers and Butterflies cake

Kdepak. Byla jsem požádaná, abych udělala narozeninový dort pro 4letou Aničku. A tím výzva začala. Bylo to na poslední chvíli, ale to nevadilo, protože já mám času dost a umím si práci rozvrhnout tak, abych se nemusela stresovat, že nestíhám Jenže no stress to byl jen do chvíle, než mi došlo, pro koho vlastně dort je. Zatím jsem dělala jen 4 dorty pro děti - Mimoň, Mimoň, Mimoň a Růžový panter - takže z toho je jasný, že vždy bylo jasný, co musím udělat a jak má dort vypadat. Teď jsem měla udělat dort, který bude veselý

Abych to zkrátila... Poté, co bylo rozhodnuto, jak bude dort vypadat, jsem se do toho pustila. Samozřejmě jsem si neskutečně šikovně rozvrhla práci.




Upekla jsem korpus a jak už jsem se chlubila na "Fejsbůku", v korpusu není ani ždibíček sody nebo prášku do pečiva. Celá tahle nádhera vznikla jen šleháním bílků a následným přidáním ostatních surovin. A jak na to?

6 vajec
180 g cukr krupice
1 lžička nastrouhané kůry z citronu
200 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva - není nutný, ale kdo chce, pro jistotu si ho tam dá
50 g másla

Troubu předehřejte na 180 stupňů, vymažte a vysypte si dortovou formu (průměr 24 cm). Oddělte žloutky od bílků. Bílky vyšlehejte do pěny, přidejte cukr a vyšlehejte tuhý sníh. Žloutky si v misce vyšleháme metličkou se lžící cukru, lžičkou vanilkového extraktu a citronovou kůrou. Zašleháme žloutky do bílků, přidáme prosátou mouku s práškem do pečiva a rozpuštěné máslo. Dáme péct. Po upečení necháme vychladnout a uložíme do lednice do druhého dne.



Druhý den jsem korpus prořízla, seřízla vršek korpusu a ten uchovala a později. Jednotlivé pláty korpusu jsem potřela marmeládou (marmeládu jsem zahřála s trochou vody, aby se rozpustila), aby byly vláčnější, ale jen tak lehce, aby mi krém nejezdil po marmeládě. Poté jsem na dortovou placku nanesla cukrářským sáčkem krém a rozetřela, aby byla vrstva rovnoměrná. A takto jsem to udělala s každou plackou. Dort jsem po stranách ještě zarovnala krémem. A jak na odlehčený pudinkový krém?

400 ml mléka
40 g čokoládového pudinku
250 g másla
200 g cukr moučka
200 g čokolády (nejlépe kvalitní)

Uvařte pudink ve 400 ml mléka a nechte za stálého míchání vychladnout nebo vršek pudinku překryjte potravinářskou fólií a nechte vychladnout - škraloup se nevytvoří. Dejte si do vodní lázně rozpustit čokoládu. Cukr vyšlehejte s máslem do pěny a postupně zašlehávejte pudink. Nakonec lehce vmíchejte rozpuštěnou čokoládu.


Nyní jsem si vzala zbytek korpusu, který mi zůstal, když jsem zarovnávala vyboulený vršek dortu a těsto rozdrobila do misky. Přidala jsem zbytek krému, kousek másla a ručně hnětala. Hmota musí být jako řídké těstíčko, aby se tím dal hezky ještě potáhnout dort a zarovnat - myslím, že v tomto bodě mám ještě co dohánět A jakmile máte potažený dort, dáte ho chladit.

Jako poslední krok bylo obarvení marcipánu, nanesení na dort a vykrojení ozdob na dort. A to už záleží na fantazii každého z Vás

Pokud tohle všechno uděláte, vznikne Vám dort o hmotnosti 3 kg

Doufám, že dort se malé oslavenkyni bude líbit a že všem bude chutnatTím pádem se i já přestanu stresovat 

Zatím je to tedy vše, Vaše těhule Naďule

Pro ty, kteří nepečou, ale dali by si: Dort pro Vás moc ráda upeču. Cena za dort 465 Kč.




Komentáře

Populární příspěvky