Béze ořechová roláda


V mrazáku jsem měla spoustu bílku z předešlého pečení, a tak jsem přemýšlela, na co je zužitkuji. Napadla mě tato roláda. Její příprava je jednoduchá. Navíc jako náplň jsem zvolila šlehačku, takže celá roláda byla hodně rychle hotová.

Šlehačku, jako náplň jsem nesladila, proto není roláda přeslazená.


Co se týče krému, tak ty můžete volit různé, např. pařížská šlehačka nebo mascarpone se smetanou.
Roládu můžete ještě před nanesením krému promazat marmeládou a do těsta místo ořechů dát kokos. Myslím, že je tato roláda hodně variabilní.

Těsto, které připravíte je na velký plech (42x36cm), nebo 2 malý. Pokud budete připravovat dvě rolády, rozdělte těsto pečlivě, ať v jednom není vrstva těsta příliš silná,  jinak se vám bude těsto špatně rolovat.


Suroviny:
250 g bílků (8 vajec)
200 g krupicového cukru
80 g hladké mouky
50 g jemně umletých vlašských ořechů
moučkový cukr

Náplň:
500 ml 40% smetany

Bílky jsem v míse od robota za postupného přidávání cukru vyšlehala na pevný sníh. Do bílků jsem zlehka zapracovala mouku a ořechy. Vzniklou hmotu jsem rozetřela na plech vyložený pečicím papírem. Než jsem plech vložila do předehřáté trouby na 220 °C, bílkovou hmotu jsem poprášila moučkovým cukrem. Díky němu se na těstu utvoří krusta. 

Roládu jsem pekla 10 minut do světle růžova. 

Po upečení jsem plát nechala vychladnout a poté jsem z něj opatrně stáhla papír, který jsem si dala stranou. Papír ještě budu potřebovat.

V míse od robota jsem si do tuha vyšlehala smetanu. Celý plát jsem potřela ušlehanou smetanou. 

Z delší strany jsem začala roládu stáčet. Papír vám ve stáčení může pomoci a v závěru jím roládu můžete utáhnout. Roládu jsem do papíru zabalila a dala na 2 hodiny do lednice.

Po dvou hodinách jsem roládu vybalila a její konce odřízla. Na závěr jsem roládu pocukrovala moučkovým cukrem.







Komentáře

Populární příspěvky