Jablečný koláč se skořicí a mandlemi


Jablečný koláč provoněný skořicí. Křupavé mandle, těsto nadýchané a vláčné. Dnes vyměníme plech za koláčovou formu a upečeme si něco velice snadného a také rychlého. To máte rádi 😊.

Během pečení se vám doma krásně rozvoní skořice a budete se muset ještě držet během chladnutí koláče. My šli ven, aby ta muka nebyla taková 😁.


Suroviny:
4 jablka
šťáva z citronu
125 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 lžičku skořice
1/4 lžičky soli
2 vejce
150 g krupicového cukru
1 vanilkový cukr  (lze nahradit lžičkou vanilkového extraktu)
3 pol. lžíce jablečného džusu
115 g rozpuštěného másla 
moučkový cukr na posypání

Nejprve jsem si oloupala jablka a nakrájela je na kostičky. Dala jsem je do misky, kde jsem je zakápla šťávou z citronu, aby mi nezhnědla
.
Do jiné mísy jsem nasypala hladkou mouku, ke které jsem přidala prášek do pečiva, skořici a sůl. Vše jsem promíchala.

V další míse, použijte nějakou větší, jsem do pěny vyšlehala vejce. K nim jsem přisypala krupicový a vanilkový cukr a vše jsem šlehala ještě další 2 minuty. Dále jsem přidala jablečný džus, rozpuštěné máslo a opět jsem vše prošlehala.

Dále jsem zašlehala moučnou směs a nakonec jsem přisypala jablka a vše jsem důkladně promíchala.
Těsto jsem rovnoměrně rozetřela do koláčové formy na jejíž dno jsem dala pečící papír.
Povrch těsta jsem zasypala mandlemi, které po upečení budou krásně křupat.

Koláčovou formu si dejte na plech, bude se vám lépe vytahovat z trouby.

Koláč jsem pekla v předehřáté troubě při 175°C 40 minut.

Po vychladnutí jsem koláč zasypala moučkovým cukrem.






Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Jeee, já vůbec nedostala upozornění na komenáře :(.
      Tak tedy doufám, že vám koláč chutnal :).

      Vymazat
  2. Nadi, dnes jsem pekla podruhé. Moc dobrý, měkoučký, vlhký, chuťově exkluzivní. Díky za skvělý recept.

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes jsem měla chuť na něco skořicového a jablečného a tenhle koláč je úplně supr bomba. 😉 Doporučuji.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky