Tuzemská šťouchaná buchta


Mám ráda tyhle rychlé recepty. Teď ještě víc, než kdy jindy. Video recepty publikuji většinou ráno, ale tento až večer. Nestíhám a mám chuť vyskočit z okna :D. Ještě že je už víkend...

Dost stěžování... Tuhle buchtu bude asi většina z vás znát. Šťouchaná nebo děrovaná. A moc dobrá. I když je tam nálož cukru, tak je skvělá. Kdo chce, ten si samozřejmě cukr ubere. Takže místo 200 g cukru dejte klidně jen 100. V polevě je dalších 300 :D.


Na začátku receptu šlehám vejce s cukrem a poté přidávám další suroviny. Můžete to taky tak udělat nebo do mísy dejte vejce, cukr, rozpuštěné máslo, olej, mléko,... Prostě všechny mokré suroviny a vymíchejte je. A pak přidejte ty suché suroviny.

Tak i tak se to určitě povede. Dokonce jsem zahlédla recept, kde se oddělil žloutek od bílku a žloutek se vyšlehal zvlášť.

Jinak k receptu asi není víc co dodat. Je to zase jednoduché, rychlé a moc dobré, tak přejdeme na recept.

Suroviny (plech 39x27):
200 g cukru krupice
120 g másla
2 ks vejce
2 lžíce oleje
150 ml mléka
350 g polohrubé mouky
1 sáček prášku do pečiva

Poleva:
180 g másla
4 lžíce rumu
3 lžíce vody
40 g kakaa
300 g cukru moučka

Vejce jsem vyšlehala s cukrem do pěny. Dále jsem přidala máslo, olej, mléko a opět jsem vše vyšlehala. Směs bude vypadat, jako když se zdrcla, ale není se čeho bát. K mouce jsem přidala prášek do pečiva, promíchala a mouku jsem postupně přisypala k máslové směsi. Těsto jsem rozetřela na plech vyložený pečícím papírem.

Plech jsem vložila do vyhřáté trouby na 180°C a buchtu jsem pekla 25 minut.

Než se buchta upekla, připravila jsem si polevu. Do kastrůlku jsem dala rozpustit máslo. K němu jsem přilila rum a vodu. Jakmile bylo máslo zcela rozpuštěné, přisypala jsem kakao a moučkový cukr. Vše jsem důkladně promíchala. Jakmile se poleva začala vařit, stáhla jsem ji z plotýnky a dala stranou, abych trochu vychladla.

Jakmile se upekla buchta, zadním koncem vařečky jsem do ní udělala díry. Na buchtu jsem nalila polevu, rozetřela ji a nechala jsem buchtu vychladnout.

Poleva na buchtě krásně zatuhne.








Komentáře

Populární příspěvky