❄ Vánoční edice: Tradiční vánoční perník s pomerančovou kůrou a lískovými oříšky




Dnes sice není středa, ale mám tu pro vás další videorecept. Tentokrát je to Tradiční vánoční perník s pomerančovou kůrou a lískovými oříšky. Když se podíváte na videorecept, zjistíte, že to není úplně ten klasický, jaký děláváme asi všichni.

Na tomhle si pochutnáte stejně a během pečení vám perník krásně provoní domov.



A protože na mě čeká v kuchyni připravený krém na zdobení Knoflíků, nebudu se dnes rozepisovat a přejdeme rovnou k receptu.

Suroviny:
2 vejce
240 g švestkových povidel
3 plné lžíce medu
1 šálek smetany
1 šálek oleje
2 1/2 šálku hladké mouky
1 prášek do pečiva
2 lžičky koření do perníku
1/4 šálku nasekaných lískových oříšků
1/4 šálku rozinek
1/3 šálku kandované pomerančové kůry
rum
-----------------------------------------------------------
100 g čokolády (mléčná, hořká)
50 g másla
ořechy a kůra na dozdobení


Ve velké misce jsem prošlehala vejce, švestková povidla a med.
Do jiné mísy jsem si prosila hladkou mouku s práškem do pečiva a perníkovým koření. Mouku s kořením jsem postupně přidávala do základu s vejci střídavě s olejem a smetanou.

Když bylo těsto vláčné, přidala jsem nahrubo nasekané lískové ořechy, rozinky a pomerančovou kůru nasáklou rumem. Opět jsem ručně promíchala.

Těsto jsem nalila do formy o průměru 24x17 cm vyložené pečicím papírem a pekla při 160°C, 50 minut.

Hotový perník jsem nechala lehce vychladnout a mezitím si připravila vodní lázeň*. Do misky, která nebude sahat na dno vodní lázně jsem dala rozpustit čokoládu a máslo. Rozpuštěnou čokoládu jsem ihned nalila na perník. Povrch jsem rozetřela silikonovou stěrkou, čokoládu nechala mírně ztuhnout a vytvořila na čokoládě proužky. Perník jsem dozdobila rozsekanými ořechy a pomerančovou kůrou.



*Vodní lázeň: na dno hrnce dáme vodu, kterou zahřejeme a necháme vřít. Čokoládu nalámanou na menší kousky vložte do teplovzdorné misky a postavte ji nad hrnec s mírně bublající vodou. Miska se nesmí dotýkat hladiny. Čokoláda se začne rychle tavit – občas ji promíchejte, až získáte hladkou hmotu.

Tip: V receptu hladkou mouku můžete klidně nahradit Špaldovou moukou.

Komentáře

Populární příspěvky