❄ Vánoční edice: Adventní koláč ❄


Další videorecept z vánoční série je na světe. Říkala jsem si, že by se hodilo něco dobrého na neděli, a když už máme ten advent, tak i k této příležitosti.

Pros nás jsem tento koláč upekla na 2. adventní neděli a vám dávám možnost upéct si ho na 3. adventní neděli. A nebo kdykoliv jindy. Je to jedno. Ale určitě se hodí teď, v čase adventním a vánočním, protože skořice a oříšky vám nádherně provoní celý domov.



Přejdeme tedy na recept.

Suroviny:
300 g hladké mouky
200 g mletých lískových ořechů
120 g strouhanky
200 g moučkového cukru
250 g másla
1 balení vanilkového cukru
1 lžičku skořice
2 lžičky prášku do pečiva
1 vejce

400 g domácí marmelády

Žloutek a 1 lžíce mléka

Postup:
Do větší mísy vsypte všechny suché ingredience a směs promíchejte. Následně přidejte vejce, máslo a vypracujte hladké těsto. Chvilku to může trvat, tak buďte trpěliví. Pokud by se vám těsto stále oddělovalo, přidávejte postupně po kousku másla, dokud se těsto nespojí v jedno celistvé.

Vypracované těsto zabalte do folie a dejte na hodinu do lednice.



Po hodině těsto vyndejte a odkrojte 2/3, které si dejte stranou.
Připravte si dortovou formu (Ø 25 cm), vyložte ji pečícím papírem a větší část těsta do ní natlačte.
Vytvořte vyšší okraje pomocí skleničky a rukou je natlačte na formu.
Okraje formy jsem nijak nevymazávala. Aby byl okraj všude stejný, ořízla jsem ho nožem.

Na připravené těsto dejte asi 400 g domácí marmelády a rozetřete ji. Určitě se hodí nějaká kyselejší, třeba rybízová. Já měla marmeládu z hroznového vína.

Zbylou část odkrojeného těsta vyválejte a vykrajovátkem vykrojte třeba hvězdičky, které poté dejte na marmeládu.

Hvězdičky i okraje těsta potřete rozšlehaným žloutkem v troše mléka.

Koláč vložte do předem vyhřáté trouby na 170°C a pečte 50 minut.

Po upečení jsem lehce nožem přejela kolem formy, abych oddělila těsto. Koláč jsem nechala vychladnout a sundala z něj formu.

Vychladlý koláč jsem přenesla na tác a poprášila moučkovým cukrem. Koláč také nechte vychladit v lednice, ať marmeláda krásně zatuhne.



Komentáře

Populární příspěvky