🎉 Slané pečivo na Silvestra/na party - Kostky s Feta sýrem/Parmezánový twistr



Pokud se vám sladké z Vánoc už přejídá, mám tu pro vás dva typy, a to na slané pečení, které můžete připravit i na blížícího se Silvestra.

Jsou to Parmezánové twistry a Kostky s feta sýrem. Obojí je jednoduché a rychlé. Sama za sebe říkám, že slané byla pro mě příjemná změna. Z toho, co jsem dnes upekla už skoro nic nezbylo.



Kostky s feta sýrem, rajčaty a olivami

Suroviny:
1 plát listového těsta (já měla 300 g)
30 g rozpuštěného másla 
60 g sýru feta
Asi 100 g přepůlených cherry rajčat
100 g vypeckovaných oliv
Čerstvě umletý pepř

Plát listového těsta jsem rozložila a rozkrájela ho na kostky o velikosti 4 × 4 cm (můžete použít i rádýlko). Kostky jsem si přenesla na plech vyložený pečícím papírem, pomazala je rozpuštěným máslem a na každou kostku jsem položila kousek fety,  ½ rajčete, olivu a poprášila pepřem.

Pekla jsem je v předehřáté troubě na 200°C,  30 minut.  Prostě tak dlouho, až byly kostky zlatavé a nafouklé.




Parmezánový twister

Suroviny:
1 plát listového těsta (já měla 300 g)
30 ml olivového oleje
Sůl
1 stroužek rozmačkaného česneku
30 g parmezánu (Grand Moravia)

Do misky jsem si dala olivový olej, špetku soli, jeden rozmačkaný stroužek česneku a rozmíchala.
Plát listového těsta jsem rozložila a potřela ho ochuceným olejem.
Poté jsem ho nakrájela na dva centimetry široké proužky, posypala parmezánem a zatočila, jako když ždímáte hadr.

Twistry jsem dala na plech vyložený pečícím papírem. Pekla jsem je při 180°C 20 minut dozlatova.




Myslím, že tímto drobným slaným pečivem zaujmete vaše hosty na silvestrovské party.
Pečivo zažene malý hlad a skvěle ladí k vínu i pivu.

Komentáře

Populární příspěvky