🎉 Slané pečivo na Silvestra/na party - Italské a čedarové sušenky




Poslední dva recepty v tomto roce jsou opět vhodné na party nebo na Silvestra. Takže i tady platí to, co jsem psala v předešlém příspěvku zde.



Italské sušenky

Suroviny:
200 g hladké mouky
1/2 sáčku prášku do pečiva
80 g vychlazeného a na kostičky nakrájeného másla
60 g nakládaných a okapaných sušených rajčat (nakrájet nadrobno)
60 g černých oliv (nakrájet nahrubo) 
1 vejce
2 lžíce mascarpone
60 g piniových semen
sůl 
čerstvě mletý pepř

Do mísy od robota jsem nasypala hladkou mouku, prášek do pečiva, máslo, mascarpone, sůl a čerstvě mletý pepř a vše jsem v robotu zamíchala.

Směs, která mi v robotu vznikla jsem vyklopila do mísy. Přidala jsem vejce, sušená rajčata, olivy,  piniová semena a vše jsem ručně promíchala, až mi vzniklo celistvé těsto.

Z těsta jsem tvořila 10 g kuličky, které jsem dávala na plech vyložený pečícím papírem.
Kuličky jsem pekla při 180°C, 15 minut, aby byly pěkně dozlatova.




Čedarové sušenky

Suroviny:
220 g hladké mouky
1/2 sáčku prášku do pečiva
170 g studeného másla, nakrájeného na kostičky
100 g nastrouhaného čedaru
větší špetka čerstvě umletého pepře
3 lžíce studené vody (podle potřeby víc)
pekanové ořechy 

Do robota jsem nasypala hladkou mouku, prášek do pečiva a zamíchala. Dále jsem přidala studené másla, nakrájeného na kostičky a kráječem jsem zpracovala na hrubou drobenku. Pokud nemáte kráječ, použijte příborový nůž nebo ruce.
 
Dále jsem přidala větší špetku pepře, nastrouhaný čedar a zamíchala. Postupně jsem přilila 3 lžíce studené vody. Podle potřeby přidávejte vodu postupně a zpracovávejte jen do té doby, než těsto utvoří kouli.

Z těsta jsem tvořila 15 g kuličky, které jsem v ruce splácla, vytvořila obdélník a doprostřed jsem vmáčkla pekanový ořech. Pekla jsem 12 minut při 200 °C, opět dozlatova.



Komentáře

Populární příspěvky