Medovníkové kuličky ❄ Vánoční edice ❄


Dneska je to opravdu nářez. Ráno jsem uvařila svíčkovou, pak jsem se vrhla na točení dvou videoreceptů. Ještě jsem nakrabičkovala cukroví a poslala ho do světa. Večer jsem sestříhala videa a vy dnes můžete na YouTube vidět toto video, které původně mělo vyjít už v pondělí. Ale kdo mě bedlivě sleduje, ten ví, že nám náš milovaný syn přitáhl ze školky domů nějakou virózu a všichni jsme postupně odpadali.

Ve videu vám říkám, kde se dají sehnat medové pláty. Původně jsem si je chtěla upéct, ale nakonec jsem ráda, že jsem zvolila línější formu a koupila si je.

Pro ty, kteří by je nesehnali, tady je recept.

Medové pláty
250 g hladké mouky
1 vejce
30 g másla
1 lžička jedlé sody
2 lžíce medu

Máslo v rendlíku rozpusťte, přidejte med a spojte vše dohromady. Nechte vychladnout.

Do mísy si odvažte mouku, přidejte sodu, vejce, vychladlé máslo a med a vypracujte těsto. Pokud by lepilo, přidejte mouku.

Z těsta vyválejte plát o tloušťce 5 mm. Přeneste na plech vyložený pečícím papírem a pečte na 160°C asi 10 minut.

Upečené těsto po vychladnutí buď nastrouhejte najemno nebo umelte.

Medovníkové kuličky 40 ks
145 g namletých medových plátů (kupuji v Tescu o váze 240 g)
100 g změklého másla
1 lžíce medu
1/2 plechovky karamelového Salka
40 g mletých vlašských ořechů

Směs na obalení
Namleté medové pláty
3 lžíce mletých vlašských ořechů

Papírové košíčky

Na kuličky jsem si do mísy od robota dala změklého máslo, Salko a vyšlehala je dohladka.

Do směsi másla a Salka jsem přidala med, medové pláty, ořechy a vypracovala jsem kompaktní hmotu. Vzniklou hmotu jsem si přendala do misky, vršek jsem zakryla sáčkem a uložila do lednice na 2 hodiny. Hmotu tam můžete nechat i přes noc. 

Z hmoty jsem tvořila kuličky, které jsem obalila ve směsi medových plátu a ořechů. Kuličky jsem dávala do papírových košíčků.



Komentáře

Populární příspěvky