❄ Vánoční edice ❄ Vánoční perníčkový sirup do kávy




Přátelé, kdo stejně jako já miluje Perníčkové latté z Costy, se může radovat, protože si sirup může připravit doma, a tak si dopřávat perníčkovou kávu třeba každý den.

Příprava je strašně jednoduchá a máte na výběr ze dvou možností. Buď si perníkové koření koupíte a máte skoro hotovo nebo si vytvoříte svou směs koření.

Sirup z kupovaného koření je hodně podobný tomu z kavárny. Dejte hlavně pozor, pokud se do něj pustíte, že jakmile se povaří, konzistencí není jako klasický sirup, ale dost se táhne. Nechci napsat to slovo, aby to někoho neodradilo, ale nevím, k čemu jinému to přirovnat. Prostě se ten sirup táhne, jak sliz/hlen. Nechová se jako sirup např. z pampelišek. Takže při přelévání do sklenice buďte opatrní.

Sirup ze směsi koření je už konzistencí sirupový :D. Vařila jsem ho ale mnohem déle. Lehce mi taky připomíná perníček, ale doma říkáme, že je spíš kořeněný, ale naprosto výborný. Do kávy ho stačí troška a krásně ji provoní. A jak to tady tak píšu, úplně jsem dostala chuť na kafíčko...


Sirup perníčkový:
2 hrnky vody
1 hrnek cukru (třtinový nebo bílý)
Perníkové koření

Do rendlíku jsem nalila vodu a přisypala jsem cukr. Použila jsem třtinový, ale může být i bílý. Jakmile se cukr úplně rozpustil, přisypala jsem koření. Občas jsem sirup zamíchala. Na mírném plameni jsem sirup vařila asi 10 minut.

Sirup jsem odstavila a nechala vychladnout.

Po vychladnutí jsem sirup přelila do čisté nádoby. Sirup z perníkového koření se hodně táhne, tak na to dejte pozor. Sirup nechte 2 - 3 dny odstát v lednici, kde ho i nadále uchovávejte.

Sirup z mixu koření:
2 hrnky vody
1 hrnek cukru (třtinový nebo bílý)
2 celé skořice
Pár kuliček pepře, nového koření a pár kousků hřebíčku
1/2 lžičky kardamomu
na špičku lžičky muškátového oříšku
1 lžička mletého zázvoru
1 badyán.

S přípravou druhého sirupu je to stejné, jako u prvního. Do vody přisypu cukr a nechám rozpustit. Dále přisypu koření. Co nebylo sypké jsem v hmoždíři lehce roztloukla. Na mírném plameni jsem sirup vařila asi 20 minut.

Sirup jsem odstavila, nechala vychladnout a přecedila přes síto. Poté jsem ho přelila do čisté sklenice.

Sirup nechte 2 - 3 dny odstát v lednici, kde ho i nadále uchovávejte.








Komentáře

Populární příspěvky