Bavorské vdolky


Jak říkám v úvodu videa, je čas si odpočinout od cukroví, ale u sladkého zůstaneme. Na přání jsem připravila Bavorské vdolky. Chvíli mi to trvalo, ale musela jsem brát ohledy na nejmladšího u nás doma, který ještě donedávna trpěl prdy, pokud jsem snědla cokoli kynutého. Je to tak, teď už je to mnohem lepší, takže tadááááá :).

Vzhledem k pokročila hodině (0:44) se nebudu moc rozepisovat a přejdu k věci.


  • Jako vždy, i teď sem napíšu nějaké mé postřehy k obávanému kynutému těstu. V tomhle případě se to bude týkat pouze toho, že těsto jsem měla řidší. Pokud se do receptu pustíte, sami uvidíte, jaké těsto bude a potom dle potřeby přidávejte mouku. Do těsta jsem přidávala už jen hladkou mouku. Pokud byste nechali těsto řídké, vdolky by mohly být uvnitř dutý, tak bacha na to.


  • Po vykynutí těsto v míse můžete ještě vařečkou propracovat - neublíží mu to.
A to bude asi vše. Vdolky byly krásně nadýchaný a fakt jsme si pochutnali. 25 vdolků se snědlo hned. Bylo nás na to 4 a půl :D.

Tak přejdeme recept.

Suroviny:
200 g hladké mouky
200 g polohrubé mouky
25 g droždí
40 g cukr krupice
250 ml mléka
30 g rozpuštěného másla
2 vejce
špetka soli
4 lžíce rumu

Povidla
2 vaničky tvarohu
3 - 4 vanilkové cukry


Do mísy od robota jsem prosela hladkou a polohrubou mouku. Do mouky jsem udělala důlek, do kterého jsem nadrobila droždí. Droždí jsem zasypala trochou cukru, zalila trochou vlažného mléka a zasypala moukou. Mísu jsem přikryla utěrkou a na teplém místě jsem nechala vzejít kvásek, trvá to asi 15 minut.

Po vykynutí kvásku jsem do mísy přidala sůl, zbylý cukr, rozpuštěné máslo, zbylé mléko, vejce, rum a robota jsem nechala vypracovat těsto. Protože jsem ho měla řídké, přisypala jsem do těsta mouku a vařečkou jsem vypracovala vláčné těsto, které jsem nakonec zasypala trochou mouky. Mísu jsem opět přikryla utěrkou a těsto jsem dala na 30 minut kynout na teplé místo.

Vykynuté těsto jsem si přendala na pomoučněnou pracovní plochu a ještě ho propracovala. Těsto jsem rozválela na plát silný asi 2 cm a vykrajovala jsem kolečka. Kolečka jsem nechala kynou dalších 10 minut a potom jsem do nich udělala důlek. 

Vdolky jsem smažila v kastrůlku v rozpáleném oleji dozlatova. Po usmažení jsem je dala okapat na ubrousek. 

Vdolků jsem měla 25 a ze zbylého těsta jsem udělala pletence.
 
Vdolky jsem dozdobila povidly a ochuceným tvarohem. Tvaroh a cukry jsem vyšlehala ručním mixérem.










Komentáře

  1. Vdolky byly opravdu nadýchané, jenom mi úplně nesedí množství mouky uvedené v receptu. Já jsem jí spotřebovala asi 80 dkg, pravda pouze hladké. (Polohrubá zrovna jako na potvoru doma nebyla.) Polovinu jsem smažila, ale zkusila jsem i pečenou variantu v troubě. 180°C asi 25 minut, v polovině pečení jsem vdolky obrátila. A sama nevím, které jsou chutnější! :) Smažené klasika, ale ty pečené jsou tak vláčné a jemné! Díky za recept.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky