Nekynuté škvarkové tyčky ❄ Vánoční edice/Silvestr ❄


Poslední videorecept je tu. Vánoční dekoraci jsem sklidila, softbox s úsměvem uložila do komory a pomalu a jistě začnu přepínat do módu NIC NEDĚLÁM. Je pravda, že nestíhám. Třeba dnes jsem měla upéct vánočku na zítřejší dopoledne. Budu ji dělat až zítra. Snad nezaspím...


Nakonec jsem si nechala tyhle tyčky. V hlavě už je mám od září, kdy jsme je objevili u nás na trzích. Říkala jsem si, že by se hodily na silvestra. K vínu, či pivu... :)

Nejsou to úplně takový ty tvrdý a křupavý tyčky (pokud na ty někdo recept máte, sem s ním), ale jsou dobrý. Tady máte recept...


Suroviny:
300 g hladké mouky

150 g rozmixovaných škvarků
1 lžíce soli
1/2 sáčku prášku do pečiva
120 ml mléka

Do mísy nasypte mouku, přidejte škvarky, sůl, prášek do pečiva, mléko a všechny suroviny zamíchejte. Potom bude potřeba vše propracovat ručně. Pokud by se vám suroviny nechtěly spojit, přilijte ještě trochu mléka.

Na pracovní ploše vypracujte těsto a to rozválejte na plát silný asi 3 mm. Rádýlkem nakrájejte 2 cm silné proužky. Proužky přeneste na plech vyložený pečícím papírem a a stočte je. Jako když ždímáte prádlo.

Tyčky na plechu potřete vodou nebo pokropte rozprašovačem. Posypte kmínem a solí. Já jsem použila hrubozrnnou sůl.

Tyčky pečte ve vyhřáté troubě na 200°C. Já jsem měla těsto trochu tlustší, takže jsem je pekla 30 minut. Doporučuji troubu po 20 minutách hlídat.



Ještě jednou vám všem přeji příjemné prožití vánočních svátků, hodně zdraví, štěstí, pohodu a vše nejlepší v novém roce.




Komentáře

Populární příspěvky