Schwarzwaldský dort


Schwarzwaldský dort na mém kanále najdete asi 3x pod názvem Black forest cake a jednou jako cupcaky. Dnes mám pro vás další variantu tohoto dortu, který jsem pekla pro mámu k narozeninám. Možná se to nezdá,  ale dort je jednoduchý a pro milovníky šlehačky ideální.

Do tohoto dortu jsem přichystala i náplň. Ta se dělá ze šťávy, dalších surovin níže a ze škrobu. Tady chci říct, že jakmile budete na dort nanášet náplň, dávejte spíš třešně. Pokud byste dali příliš mnoho náplně, mohla by vám po stranách vytékat. To se stalo mě, i když jsem si dávala pozor, ale já to zakamuflovala 😁.


Pokud by se vám nepodařilo sehnat vypeckované třešně, sáhněte po višních. Donedávna jsem používala jen višně, ale teď mě Albert překvapil vypeckovanými třešněmi.

Možná by se někomu mohlo zdát, že litr šlehačky je fakt kotel, tak v mém případě mi to dalo jen tak tak. Moc jsem s ní nešetřila a jednotlivé vrstvy dortu jsem bohatě promazala 🙂.

Nepovažuji se za žádného dortového guru, tudíž strany dortu nemám uhlazené, prosvítá mi korpus, ale čert to vem. Radost z dortu byla a pochutnali jsme si na něm všichni 😋.


Další varianty na tento dort najdete tady s pařížskou šlehačkou, tady, a tady jako cupcaky 😉.

Korpus:
200 g hladké mouky (můžete být s 1 lžičkou prášku do pečiva)
50 g kakaa
200 g krupicového cukru
5 vajec (žloutky a bílky oddělit)
Špetka soli
10 lžic horké vody

Náplň:
250 ml šťávy z třešní
50 g krupicového cukru
2 lžíce moučkového cukru
1 lžička skořice
2 lžíce Višňovky 
trocha citronové kůry
25 g kukuřičného škrobu
2 lžíce studené vody
Třešně ze 2 sklenic (1 sklenice o objemu 370 ml) nakrájené na půlky

Šlehačka:
1 litr 40% smetany (kdo chce, vyšlehá smetanu s 50 g moučkového cukru)

Na ozdobu:
12 celých třešní
čokoláda

Do mísy jsem prosela hladkou mouk a kakao. Kdo by si chtěj pojistit, že korpus vyběhne, může přidat lžičku prášku do pečiva. Suchou směs jsem promíchala.

Ze 200 g krupicového cukru jsem odebrala 2 lžíce. Zbylou část jsem nasypala k 5 žloutků. Žloutky s cukrem jsem vyšlehala do pěny. Jakmile mi vznikla pěna, začala jsem postupně zašlehávat 10 lžic horké vody.

K bílkům jsem přidala špetku soli a odebraný cukr a vše jsem vyšlehala do tuha.

Do našlehaných žloutků jsem vmíchala prosetou mouku, kakao a sníh.

Těsto jsem nalila do formy vyložené pečícím papírem a po stranách vymazaným máslem. Formu s těstem jsem vložila do předehřáté trouby na 180°C a pekla jsem ho 40 minut. 

2 sklenice vypeckovaných třešní o objemu 370 ml jsem slila a šťávu jsem nalila do rendlíku. Přidala jsem krupicový cukr, moučkový cukr, skořici, Višňovku a trochu citronové kůry. Vše jsem promíchala a nechala vařit. Škrob jsem rozmíchala se studenou vodou na kašičku, a jakmile směs třešňové šťávy začala vřít, vlila jsem ho k ní. Chvíli jsem směs povařila a přidala jsem třešně nakrájené na menší kousky. 12 celých třešní si dejte stranou na dozdobení dortu. Znovu jsem vše krátce povařila a poté rendlík odstavila a směs jsem nechala chladnout.

Pak jsem se pustila do sestavování dortu. Korpus jsem rozřízla na 3 pláty. Spodní plát jsem pokropila Višňovku a nanesla na něj třešňovou náplň, která byla vlažná. Dávala jsem ji na střed korpusu a po obvodu jsem nechala místo pro šlehačku. Poté jsem spodní část dala do lednice, aby náplň vychladla úplně.

Mezitím jsem si vyšlehala šlehačku z 1 litru smetany.

Po vychladnutí náplně jsem po odvodu nanesla šlehačku a trochu i na náplň a rozetřela ji. Na šlehačku jsem dala druhý plát. Opět jsem ho pokropila Višňovkou. Dále následovala další vrstva šlehačky. Na šlehačku jsem dala poslední plát a takto sestavený dort jsem uložila do lednice zatuhnout.

Z dortu jsem stáhla nastavitelnou obruč a celý dort jsem pokryla vrstvou šlehačky. Trochu šlehačky si nechte na dozdobení.

Na závěr jsem na dortu ze šlehačky vytvořila pusinky, na které jsem dala třešně a doprostřed jsem nasypala čokoládu. Ve spodní části dortu jsem vytvořila ozdobný okraj ze šlehačky.





Komentáře

Populární příspěvky