Kokosky ze 4 ingrediencí


V posledním video receptu jsem připravila kokosové mléko, ze kterého mi zbyl kokos. Ten jsem dala sušit do trouby s tím, že si připravím kokosovou mouku. Nakonec jsem se rozhodla kokos použít na přípravu kokosek, které jsou opět vhodné pro diabetiky a pro ty, kteří holdují nízko sacharidovému stravování.

Recept jsem volila i z nedostatku času. Kdo sleduje můj Instagram, mohl si všimnou videa, kde Alex místo toho aby spal, tak na mě koukal z postýlky. Nakonec usnul, proto je tu také tento recept 🙂.


Kokosky znáte asi všichni. Všichni je chystáme na Vánoce. Já je dělám na konci zimy 😁. Ale tak víme proč...

K samotné přípravě asi není nic, co bych měla psát. Ve videu říkám, že směs je mírně sypká, takže než začnete tvořit kuličky, je potřeba si k rukám dát misku s vodou. Kuličky určitě nepůjdou tvarovat, jak jste klasicky zvyklí, ale musíte si s nimi trochu pohrát 😊. Když byste víc zatlačili, kokoska se rozpadne, ale po upečení je pevná.


Jo a asi poslední věc, kterou s kokoskami můžete udělat je, že je namočíte do čokoládové polevy 😋.

To bude vše a příště si upečeme něco víc sladkého 😋.


Suroviny:
2 bílky
180 g kokosu
100 g březového cukru (Xylitol)
špetka soli

Do mísy jsem dala bílky. K nim jsem přisypala sůl a začala je šlehat. Jakmile vznikla pěna, postupně jsem přisypávala cukr a bílky jsem vyšlehala do tuha. 

Do sněhu jsem vmíchala 180 g kokosu.

Začala jsem tvořit kuličky. Vzniklá hmota bude mírně sypká, proto je dobré si vždy při tvoření kuličky namočit ruce do vody. Hotové kuličky jsem vyskládala na plech vyložený pečicím papírem.

Plech jsem vložila do předehřáté trouby na 170°C a pekla je 15 minut. Kokosky při pečení zezlátnou. Nenechávejte je v troubě příliš dlouho, aby se nevysušily.

Vychladlé kokosky můžete ještě namočit do rozpuštěné čokolády.



Komentáře

Populární příspěvky