Sušenky z arašídového másla


Nemají žádný speciální tvar, který by připomínal Velikonoce. Žádné vajíčko, žádný zajíček, nic takového. Ale kdysi jsem je upekla na Velikonoce a od té doby tyto sušenky k Velikonocům neodmyslitelně patří.

Připravit je můžete jak z klasické, tak třeba i ze špaldové mouky. No a přidáním kakaa můžete mít hned dva druhy. Do sušenek můžete dát i na pokrájenou čokoládu nebo rovnou čtvereček čokolády. 


Suroviny:
150g hladké mouky
70g změklého másla
70g arašídového másla
50g krupicového cukru
50g třtinového cukru
1 vejce
1 balíček vanilkového cukru (nebo vanilkový extrakt)
1/2 lžičky soli
1 lžička prášku do pečiva

2 lžičky kakaa
čokoláda

Do mísy jsem dala másla, arašídové máslo, vanilkový, krupicový, třtinový cukr a vše jsem promíchala. Dále jsem přidala vejce a zapracovala ho do směsi.

Přes síto jsem prosela hladkou mouku, sůl, prášek do pečiva a vše jsem důkladně promíchala.

Těsto jsem si rozdělila a do jedné části jsem přidala 2 lžičky kakaa. Do světlého těsta jsem přidala kousky čokolády.

Z těsta jsem tvořila kuličky. Každá měla 15 g. Na plech s pečicím papírem jsem je dávala s rozestupem. Světlé sušenky se během pečení tzv. rozplácnou. Ty kakaové si udrží tvar. Přesněji řečeno, nerozplácnou se tolik.

Plech jsem vložila do předehřáté trouby na 190°C a pekla jsem je 12 minut.

Sušenky jsou po upečení měkké, proto je dobré nechat je chvíli chladnout na plechu a poté je přesunout a nechat vychladnout na mřížce. Po vychladnutí se sušenky zpevní, budou krásně křupavé a uvnitř měkké.





Komentáře

Populární příspěvky