Mramorové řezy s pudinkem a šlehačkou


Děti jsem vyhnala ven, tak mám chvilku, abych sepsala recept na tyto řezy. Včera jsem video recept stříhala skoro do 1 hodiny v noci, Spát jsem šla o půl druhé, takže ráno v 6 to bylo peklíčko.


Pokud přemýšlíte nad tím, co dobrého upéct na víkend, mám pro vás tento tip. Příprava zabere trochu víc času. Mimo těsta bude potřeba připravit ještě pudink a vyšlehat šlehačku, ale odměnou vám budou tyto výborné mramorové řezy.


Těsto:
250 g hladké mouky
150 g krupicového cukru
125 ml mléka
50 g rozpuštěného másla
125 g zakysané smetany
20 g kakaa
1 prášek do pečiva
1 vejce

Pudink:
300 ml mléka
1 vanilkový pudink
3 polévkové lžíce cukru
40 g másla

Šlehačka:
300 ml šlehačky 40%
1 ČL vanilkového extraktu

Kakaový prášek na posypání

Do mísy od robota jsem dala vejce, cukr a vše jsem důkladně vymíchala. Dále jsem přilila rozpuštěné máslo, mléko a opět jsem vše promíchala.

Připravila jsem si hladkou mouku, kterou jsem smíchala s práškem do pečiva.
Mouku s práškem do pečiva jsem postupně přisypávala do mokré směsi střídavě se zakysanou smetanou.

Ze všech surovin jsem v robotu vypracovala těsto, které jsem rozdělila na 2 poloviny. K jedné polovině jsem přisypala kakao a vmíchala ho do těsta. Podle potřeby jsem do kakaového těsta přilila mléko a vše dobře promíchala.

Plech o velikosti 20 x 25 cm jsem vyložila pečicím papírem. Na plech jsem nejprve rozetřela bílé těsto. Na bílé těsto jsem navrstvila kakaové a stěrkou ho lehce zatlačila do bílého těsta a povrch těsta jsem uhladila.

Plech jsem dala do předehřáté trouby na 180°C a těsto jsem pekla 30 minut.

Něž se těsto upeklo, obvyklým způsobem jsem uvařila puding. Do ještě horkého pudinku jsem vmíchala máslo. Pudink během následujícího chladnutí nezapomínejte míchat, aby se neutvořil škraloup.

Upečené těsto jsem nechala vychladnout, po stranách jsem ho seřízla, abych ho zarovnala a poté jsem ho rozřízla na polovinu. Spodní část těsta jsem potřela pudinkem. Na pudink jsem položila druhou část těsta.

V míse od robotu jsem vyšlehala smetanu s vanilkovým extraktem. Použijte nejlépe 40% smetanu. Šlehačku jsem natřela na těsto.

Řezy jsem nakrájela a posypala kakaovým práškem.







Komentáře

  1. Aby na pudinku nebyl škraloup, dávám na pudink folii a nechám pudink vystydnout. Žádný škraloup se neudělá

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky