Black Forest Cupcakes

Tak tohle byl porod. Fakt jo. Jednu chvíli jsem myslela, že bude po mně.
Těsto bylo řídký; jakmile jsem dala plech do trouby, tak jsem si uvědomila, že jsem dala do těsta o dost méně cukru; musela jsem přidělávat další várku; po upečení byly cupcaky takový měkký; poslední várka, kterou jsem přidělávala se upekla krásně a cupcaky měly čepičku, ale ta se potom někam vytratila; cupcaky se zdály stále nedopečený; nazdobit krémem cupcaky mi taky nešlo a navíc jsem celý den hledala cedník, který jsem měla na očích - jen v něm odkapávaly višně.

Takže se mi nemůžete divit, že se mi chtělo brečet, proklínala jsem amíky a chtěla jsem se na to všechno vyprdnout. Jo a během natáčení videoreceptu jsem málem utopila mobil ve vajíčkovo-olejovo-kávové směsce. Byla to prostě pecka. Nevím proč, ale poslední dobou, když peču ve čtvrtek, tak se mi moc nedaří - viním za to čtvrtek.

Pekla jsem nejprve z dvojité dávky a tam se stal karambol s cukrem.
Místo 300 g jsem dala jen 150 g. Cupcaky mi pak díky velké dávce kakaa přišly hořký. Vyřešila jsem to višní a omáčkou ze šťávy z višní, které jsem dala doprostřed a také jsem přidala víc cukru do krému.

Tak jsem si postěžovala, ale i přes to všechno jsou cupcaky výborný. Jo, jo, jo. Moc mi chutnají a proto se s vámi podělím o recept. Kdo chce, může je zkusit. Ostatní počkají, až najdu jiný recept a jdeme rovnou na něj :).



Suroviny na 10 cupcaků

Suroviny suché:
100 g hladké mouky
45 g kakaa
½ ČL prdopeč
1 ČL sody
½ ČL soli
150 g cukr krupice

čokoláda na ozdobu cupcaků
koktejlové třešně

Suroviny mokré:
1 vejce
60 ml oleje
120 ml podmáslí
1 ČL vanilkového extraktu
120 ml horké rozpustné kávy

Omáčka:
250 g kompotovaných višní
1 lžíce citronové šťávy
2 lžičky kukuřičného škrobu

Krém:

230 g cream cheese neboli měkkého bílého sýru (Philadelphia - koupíte v Tescu)
230 g mascarpone
1 čajovou lžičku vanilkového extraktu
120 g moučkového cukru
360 ml smetany ke šlehání

Troubu předehřejte na 180°C.

Šlehačku, metlu a mísu, ve které budete šlehat, vložte do lednice.

Připravte si mísu např. od robota, do které prosejete mouku společně s kakaem, prdopeč, sodou a solí. Poté přisypte cukr a zamíchejte.

V jiné míse, smíchejte vejce, olej, podmáslí a vanilkový extrakt. Do této směsi pomalu přilévejte horkou kávu a šlehejte.

K suché směsi přilijte mokrou směs a zapněte šlehač na střední otáčky. Šlehejte asi minutu.
Do formy na muffiny vložte košíčky. Těsto vlijte do košíčku. Plňte do 3/4. Vložte do trouby a pečte 15 - 18 minut (já pekla déle, cca 30). Zda máte upečeno zkuste na špejli. Cupcaky nechte chladnout 5 minut na plechu a poté je dejte vychladnout na mřížku.

Nyní si připravíme omáčku. Kompot slijte, višně odložte stranou a šťávu svařte se škrobem. Vychlaďte a přilijte citronovou šťávu. Poté do omáčky přidejte višně a promíchejte, aby se višně omáčkou obalily.

Do vychladlých cupcaků pomocí děrovačky udělejte díry. Jak taková děrovačka vypadá a kde ji koupit zjistíte ZDE. Do takto připravených cupcaků vložte višeň a omáčku.

Příprava krému
V míse smíchejte cream cheese s mascarpone. Směs zasypte cukrem a přilijte do ní vanilkový extrakt. Smetanu ušlehejte a zlehka vmíchejte do připravené směsi.

Zdobení cupcaků
Připraveným krémem zdobíme cupcaky pomocí cukrářského sáčku. Spodní část krému kolem dokola posypeme čokoládou. Na vrh cupcaku dáme koktejlovou třešničku.

A to je vše přátelé. Ačkoli jsem propadala panice během příprav a pečení, opravdu musím říct, že chutí si to cupcaky u mě vyžehlily. Určitě se podívám po jiném receptu, ale tyhle jsem určitě nepekla naposledy.

Videorecept



Naďa









Komentáře

Populární příspěvky