Quiche se zeleninou

Po dlouhé době jsem se opět pustila do přípravy křehkého těsta. A nelitovala jsem.
O křehkém těstě jsem se už rozepisovala zde, takže to nebudu protahovat a jdeme rovnou na recept.




Snad jen napíšu, že jsem k zelenině zapomněla přidat perníkové koření, takže jsem jím decentně posypala směs před vložením do trouby a nijak do směsi nevmíchala.

No a ze zbylého těsta jsem si upekla šátečky.




Na křehké těsto budete potřebovat:

150 g hladké mouky
120 g vychlazeného másla nasekaného na kousky
3 – 4 lžíce ledové vody (ideálně z rozpuštěného ledu)
2 lžíce vychlazeného zeleninového vývaru (můžete nahradit vodou)
špetka soli
špetka moučkového cukru

V míse rychle prsty zpracujeme mouku a máslo tak, aby vznikly lupínky ve velikosti ovesných vloček, je důležité těsto nepřepracovat. Posolíme, pocukrujeme (můžete vynechat), přidáme vodu a popř. vývar podle potřeby tak, aby vznikla hladká lesklá koule (tekutiny jsou ledové, aby se nám “vločky” neporušily), kterou dáme do fólie na hodinku odpočinou do ledničky. Rozehřejeme troubu na 190°C.



Odpočaté těsto rozválíme na kruh a vložíme do máslem vymazané formy na koláč nebo dort, dno propícháme vidličkou a pokud chceme zabránit nafouknutí, vyložíme pečícím papírem a nasypeme fazole, čočku nebo rýži. Dáme předpéct na 10 minut do trouby. Dalších 10 minut pečte odklopené, aby těsto zezlátlo.



Na náplň:
olivový olej
1 cibule 
1 stroužek česneku
1 malá cuketa
1 červená paprika
2 lžíce nasekaných bylinek (rozmarýn, pažitka)
špetka perníkového koření
Sýr - já dala Grand Moravia (může být např. Niva apod.)
200 ml smetany na vaření
1 vejce

Na pánvi rozehřejte olivový olej a pak na něm krátce osmahněte najemno nakrájenou cibuli, česnek, cuketu a papriku. Spolu s bylinkami a kořením duste 10 minut pod pokličkou. Pak směs dejte na koláč, zalijte smetanou smíchanou s nastrouhaným sýrem (nebo kombinaci sýrů), kořením a vajíčkem a pečte při 180 °C 40 minut.

Pokud vám zbude těsto, můžete si udělat šátečky s marmeládou, jako já.



Dobrou chuť 😊

Komentáře

Populární příspěvky