Rychlý, nepečený falešný MEDOVNÍK



O víkendu slavil synovec narozeniny a na poslední chvíli jsem se dozvěděla, že má rád medovník. Ten už bohužel nebyl v mých silách připravit, a tak jsem si řekla, že mu udělám nepečený falešný medovník. Příprava je velmi rychlá, nebudete toho potřebovat moc a ještě si pochutnáte.

Sušenky Lotus jsou dost sladké a tak můžete cukr přidaný do šlehačky vynechat. Já mám nejspíš hranici vnímání sladkého posunutou úplně někam jinam, než běžný smrtelník, a tak mi dort nepřišel příliš přeslazený. Ve výsledku jsme si na něm pochutnali všichni a hlavně oslavenec.


Suroviny:
750 g sušenek Lotus
400 ml smetany
400 g mascarpone
1 vanilkový cukr
1 lžičku rumu
Strouhaný perník
Mleté vlašské ořechy

Zdobení:
Hroznové víno
Borůvky
Čokoláda

Do mísy nalijte smetanu, přisypte vanilkový cukr, přilijte rum a šlehačku vyšlehejte do tuha. V jiné míse si metlou rozšlehejte mascarpone. K mascarpone přidejte šlehačkou a metlou promíchejte tak, aby se vše spojilo. 

Na sestavení dortu jsem použila nastavitelnou formu, která měla průměr 27x18 cm. Vyložila jsem ji potravinovou folií.

Na dno jsem vyskládala sušenky. Mezery mezi sušenkami jsem vyplnila strouhaným perníkem. Můžete použít i rozemleté sušenky. 

Krém jsem si rozdělila na 4 části. Každou část krému jsem namazala na sušenky. Sušenky mi daly na 4 patra. 

Poslední vrstva na dortu bude krém. Krém jsem zasypala strouhaným perníkem a rozemletými vlašskými ořechy. Perník a ořechy jsem si v misce promíchala. Místo perníku můžete opět použít rozemleté sušenky. 

Takto připravený dort uložte do lednice, nejlépe do druhého dne. Já jsem tolik času neměla a asi po 6 hodinách jsem z dortu stáhla formu a po stranách folii. Boky dortu jsem zasypala sušenkami Lotus. Boky není nutné zasypávat, stačí je pouze oříznout, aby vynikly patra dortu. Asi jako jsem to dělala u klasického medovníku. Zbylými nadrcenými sušenkami jsem ještě zasypala vršek dortu. 

Dort jsem dozdobila hroznovým vínem, borůvkami a čokoládou zdobenou pomocí transfer folie.










Komentáře

Populární příspěvky