Kulaté koláče podle babičky S. s meruňkami


Dnes tu pro vás mám recept, který mi ležel v šuplíku už několik let. Recept jsem dostala od manželovy babičky. Koláče jsem pekla úplně poprvé, takže jsem vzala jako výzvu.

Koláče můžete naplnit makovou či povidlovou náplní. Ovoce je také libovolné.
Nalijte si do hrnku mléko, zakousněte se do úžasně nadýchaného koláče a nechte si chutnat.




Těsto:
500 g hladké mouky
50 g moučkového cukru
3 žloutky
200 ml oleje
250 ml mléka
21 g droždí + lžička krupicového cukru

Tvaroh:
1 kostka tvarohu
1 žloutek
cukr dle chuti

Drobenka:
50 g hrubé mouky
50 g krupicového cukru
40 g másla

Na koláče:
meruňky, marmeláda, maková či povidlová náplň,...

1 rozšlehané vajíčko na potření

Připravíme si 3 plechy, které vyložíme pečicím papírem a potřeme tukem. Já jsem použila olej.

Dále si připravíme ochucený tvaroh. Do misky dejte kostku tvarohu, žloutek a krupicový cukr podle chuti. Já dala 3 lžíce. Vše důkladně promíchejte.

Dále připravte těsto. Vlažné mléko nalijte do misky a přidejte k němu rozdrobené droždí a lžičku cukru. Vše promíchejte a nechte jen trochu skynout.

Do nádoby od robota nasypte hladkou mouku, moučkový cukr, žloutky a olej. Robota zapněte a po chvilce do nádoby nalijte kvásek. Nechte vypracovat hladké těsto.

Hotové těsto dejte ihned na pracovní plochu zasypanou moukou a vytvořte váleček. Ten rozkrájejte na 30 kusů. Do každé kousku těsta dejte po lžičce tvarohu a vytvořte malý bochánek. Bochánky vyskládejte po 10 kusech na plech a nechte kynout.

Dále si připravte drobenku z hrubé mouky, cukru krupice a másla.

Vykynuté bochánky jemně zmáčkněte a potřete rozšlehaným vajíčkem. Na bochánky dejte meruňky a zasypte je drobenkou.

Plech vložte do trouby předehřáté na 200°C a koláče pečte 20 minut. Po upečení je nechte vychladnout.








Komentáře

Populární příspěvky