Krtkovy řezy aneb Krtkův dort na plechu


Banánové recepty jsou oblíbené a když jsem si říkala, co udělat z banánů, které jsem doma měla, bylo hned jasno - Krtkovy řezy aneb krtkův dort na plechu. Recept je hodně jednoduchý a věřím, že ho zvládne úplně každý.

K ruce mi byl opět Ondrášek, který nejen že pomáhal, ale co šlo, tak i užíral 😁.

Recept je opravdu jednoduchý, takže dnes žádné tipy k pečení nemám, ale jedna věc mě napadá. Pod banány můžete dát trochu krému nebo namazat marmeládu 😉.

Suroviny korpus:
450 g hladké mouky
240 g moučkového cukru
370 ml mléka
320 ml oleje
45 g kakaa
1 prášek do pečiva
2 vejce

Krém:
250 ml mléka
1 1/2 vanilkového pudinkového prášku
2 lžic krupicového cukru
2 kelímky zakysané smetany
1 kostku tvarohu
3 lžice krupicového cukru
250 ml smetany ke šlehání (40%)
100 g na hrubo nasekané hořké čokolády

Do nádoby od robotu nasypte hladkou mouku, kakao, prášek do pečiva, moučkový cukr a všechny suché ingredience promíchejte. Dále přidejte vejce, mléko, olej a vyšlehejte hladké těsto.

Hotové těsto vylijte na plech vyložený pečícím papírem a stěrkou ho rozprostřete. Plech mám o velikosti 39x27 cm. Těsto pečte v předehřáté troubě na 180°C 20 minut. Upečení zkuste na špejli. Po upečení nechte těsto vychladnout.

Dále si běžným způsobem připravím pudink na krém z mléka, vanilkového pudinkového prášku a  krupicového cukru. Hotový pudink zakryjte sáčkem, aby se na povrchu nevytvořil škraloup.

Z upečeného a vychladlého plátu vydlabejte asi půlcentimetrovou vrstvu. U plátu nechte asi centimetrové okraje.

Nyní zpět ke krému. Vychladlý pudink dejte do nádoby a vyšlehejte. Dále přidejte zakysanou smetanu, tvaroh, krupicový cukr a vše spojte dohromady. Dále přidejte do tuha ušlehanou šlehačku, na hrubo nasekanou čokoládu a opatrně míchejte, dokud se vše nespojí.

Na vydlabaný povrch poklademe banány, které podélně rozpůlíme.
Na banány naneseme krém a rozetřeme. Na závěr řezy zasypte rozdrobeným vydlabaným těstem.
Řezy chlaďte nejlépe přes noc a poté je podávejte nakrájené.





Komentáře

  1. Ahoj, mám menší plech 37,5x25,5x5 cm. Mám udělat méně těsta nebo mám nechat stejný poměr surovin ? Děkuji za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky