❄ Vánoční edice ❄ Vánoční skořicové sušenky


Tyhle sušenky jsem objevila docela nedávno. No, jsou to asi 3 roky... Od té doby je peču každé Vánoce a jen tak asi nepřestanu. Když se zeptám, co za cukroví mám péct, tyhle sušenky jsou jasná volba. Však skořice a Vánoce... :)

Příprava sušenek neprobíhá jako třeba u lineckého pečiva, je potřeba mít po ruče robota nebo ruční mixér, takže trochu víc práce a nádobí to je, ale určitě to stojí za to.

Říkám to i ve videu, zmíním to i tady. Těsto lepí, takže než si těsto přendáte na pracovní plochu, pomoučněte ji. Potom postupně mouku přidávejte a zapracujte jí. Ve výsledku budete mít krásné těsto a to už jen zabalte do potravinové fólie a dejte odležet do lednice.



Suroviny:
200 g hladké mouky
100 g změklého másla
100 g moučkového cukru
1 vejce
1 lžíce mléka
1/2 čajové lžičky prášku do pečiva
1 čajová lžička mleté skořice
1 čajová lžička kakaa
Špetka soli

100 ml vody
1 čajová lžička mleté skořice

Přes síto jsem do mísy prosela mouku, špetku soli, prášek do pečiva, skořici a kakao. Suchou směs jsem promíchala a dala stranou.

Do robotu jsem dala máslo a nechala jsem ho vyšlehat ho do světlé pěny. Dále jsem přisypala moučkový cukr a opět jsem vše nechala důkladně prošlehat.

Do máslové pěny s cukrem jsem přidala vejce. Jakmile se vše spojilo, přilila jsem mléko. Do vzniklé hmoty jsem postupně přisypala suchou směs. Na závěr jsem vše v míse promíchala stěrkou a těsto jsem vyklopila na pracovní plochu.

Těsto bude zpočátku hodně lepit, takže bude potřeba přidávat mouku. Tu přidávejte postupně a vypracujte hladké těsto, které zabalte do potravinové fólie a uložte ho do lednice do druhého dne.

Druhý den těsto vyválejte na asi 5 mm silný plát a vykrajujte různé tvary.
Tvary vložte na plech vyložený pečícím papírem.

Ve 100 ml studené vody rozmíchejte 1 lžičku skořice a vykrojené tvary tím potřete.

Plech vložte do předem vyhřáté trouby na 180°C a pečte 15 minut.

Po upečení sušenky potřete znovu vodou se skořici a posypejte třtinovým cukrem.

Sušenky uložte do krabice nebo dózy a dejte do chladu.


Komentáře

Populární příspěvky