❄ Vánoční edice ❄ Sádlové koláčky/Sádlovky


Je tu první videorecept na vánoční cukroví. Říkala jsem si, že všichni pečou kakaové sádlovky, tak by se hodilo upéct tyto, krásně sněhově bílé - ať trochu vybočím z davu.

Letos pro vás točím pár základních receptů na cukroví. To slepované si nechám na jindy, ale i tak doufám, že to třeba někomu pomůže.


No a co říci k Sádlovkám? Pokud na cukroví ze sádla nejste zvyklí, tak si na tu chuť budete muset pomalu zvykat. Ona ta chuť je maličko jiná. Je tam sádlo :). Co je super, že je po upečení cukroví hned krásně křehké, takže není potřeba, aby leželo někde v krabici. Samozřejmě může, pokud vše hned nesníte a necháte si něco na později. Takže pokud se do sádlovek pustí a budete hned chutnat, uvařte si k tomu čaj nebo kávu a nechte si chutnat :).

Suroviny na cca 30 kuliček:
150 g hladké mouky
100 g moučkového cukru + trocha na poprášení
1 balíček vanilkového cukru
špetka soli
120 g vepřového sádla pokojové teploty
Povidla/marmeláda

Do mísy jsem si dala hladkou mouku, moučkový cukr, vanilkový cukr, špetku soli, vepřové sádlo a ze všech suroviny jsem vypracovala hladké těsto. To jsem zabalila do potravinářské fólie a dala ho do lednice odležet do druhého dne. Pokud spěcháte a s těstem potřebujete pracovat, stačí mu 2 hodiny v lednici.

Druhý den, než začnu pracovat s těstem, do jiného plechu naliji asi čtvrt litru vody a dám na dno trouby, kterou předehřeji na 150°C (Jaký význam má pečení v páře u toho cukroví jsem se bohužel nedopátrala. Tento krok je možné přeskočit.). 

Z těsta jsem si odvážila kousky o 15 g a z nich vyválela kuličky. Odvažovat jako já nemusíte. Já chtěla mít kuličky, jednu jako druhou. Na plech je skládejte s rozestupem, ať se během pečení neslepí.

Vařečkou jsem do každé kuličky udělala důlek, který byl ale malý, takže jsem ještě v každém důlku vařečkou zakroužila, aby se zvětšil. Do důlku jsem dala povidla. Můžete použít lžičky, nebo cukrářský sáček na naplnění důlků.

Takto připravený plech jsem přendala do trouby a sádlovky pekla v páře 25 minut.

Po upečení jsem je nechala vychladnout na mřížce a posypala jsem je moučkovým cukrem.

Sádlovky jsou ihned po upečení krásně křehké a neztvrdnou, takže nepotřebují čas na uležení.

Dobrou chuť




Komentáře

Populární příspěvky