❄ Vánoční edice ❄ Perníkové cupcakes s krémem z mascarpone


Je to tu, ať chcete nebo ne - Vánoce jsou pomalu a jistě za dveřmi a toto video odstartovalo vánoční edici. Už jsem se na ní moc těšila. Ostatně asi jako na každou edici - velikonoční nebo halloweenskou...


Tyhle cupcaky jsem úplně v plánu neměla, ale byla jsem požádána, abych upekla manželovi do práce, kde proběhlo podzimní pečení. Za mlsoty se vybraly peníze a ty pak putovaly pejskům do Psího štěstí.


A teď už přejdu k receptu.

Suroviny (26 cupcakes):
370 g hladké mouky
240 g třtinového cukru
270 g másla
200 ml mléka
5 vajec pokojové teploty
2 lžičky prášku do pečiva
1 polévková lžíce perníkového koření
Velká špetka soli

Na krém:
250 g másla
250 g mascarpone
2 lžičky mleté skořice
70 g cukr moučkový

Kdo chce, může přidat i nadrcené sušenky Lotus, jako já. Nebo si namelte perníček :).

Na perníčky:
150 g hladké mouky
40 g moučkového cukru
30 g změklého másla
2 lžíce medu
1 vejce
1 lžičku koření do perníku
1/2 lžičky jedlé sody

Nejprve jsem začala přípravou dortíků.
Do mísy jsem si prosela mouku s větší špetkou soli, kořením a práškem do pečiva. Suchou směs jsem zamíchala a dala stranou.

V míse od robota jsem šlehala máslo 5 minut, dokud nebyla hmota světlá a krásně krémová. Přisypala jsem třtinový cukr a šlehala jsem dalších 5 minut. Nezapomeňte vždy v průběhu šlehaní stěrkou ze stěn mísy máslo setřít, aby nic nezůstávalo a vše se vyšlehalo rovnoměrně. 

Zatímco se máslo a cukr šlehá rozkvedlám si v misce vejce s mlékem

Za stálého šlehání másla a cukru do mísy střídavě přisypávám mouku a přilévám mléčnou směs. Na závěr jsem těsto v míse promíchala a naplnila jím připravené košíčky na cupcaky do tří čtvrtin. Pekla jsem je ve střední části trouby na 180 stupňů asi 15 minut. Zda jsou dortíky hotové poznáte vpíchnutím špejle do středu těsta. Pokud je po vytažení čistá, dortíky jsou upečené. 
Po upečení jsem dortíky nechala vychladnout na mřížce.

Dále jsem si připravila perníkové těsto.
Do mísy jsem prosela hladkou mouku, cukr, koření a jedlou sodu. Dále jsem přidala změklé máslo,  vejce, med a vypracovala jsem těsto, které nelepí, ale ani není tuhé. Podle potřeby si samozřejmě do těsta přisypávejte mouku. 

Hladké těsto vypracujte na pracovní ploše a uložte v sáčku do lednice.

Pustila jsem se do krému. 
Máslo jsem v míse od robota šlehala asi 10 minut, dokud nedosáhlo nadýchané a světlé konzistence. Poté jsem po lžících přidávala mascarpone a vždy počkala, než se směs spojí. Nakonec jsem přidala  mletou skořici, moučkový cukr a ještě navíc 50 g nadrcených Lotus sušenek. Sušenky můžete úplně vynechat. Naposledy jsem vše krátce prošlehala a ještě krém promíchala stěrkou.

Vrátila jsem se k těstu, které jsem si na pracovní ploše vyválela asi na 0,5 cm silný plát a z něj vykrájela perníčky. Ty jsem vyskládala na plech vyložený pečícím papírem a potřela je důkladně rozšlehaným vejcem. Vejce šlehejte vidličkou asi 3 minuty. Nepotáhne se vám potom bílek a perníčky půjdou krásně potřít. Perníčky jsem vložila do trouby předehřáte na 180°C a pekla je 10 minut. Poté jsem je z horkého plechu přendala na studený, aby byly zespodu hladké a rovné.

Na muffiny jsem nanesla krém. Do každého cupcaku jsem dala jeden upečený perníček a krém jsem ještě zasypala rozdrcenou sušenkou Lotus.

Dobrou chuť






Komentáře

Populární příspěvky