❄ Vánoční edice ❄ Foukané lískooříškové rohlíčky


Poslední videorecept, ve kterém peču cukroví. Poslední videorecept v tomto týdnu. Musím se přiznat, že až tohle dopíšu, neskutečně se mi uleví. Od stříhání mě bolí ruce, mám neskutečně zpřeházené dny a pořád dělám nějaké boty. Asi se potřebuji taky vyspat. Ne, že bych pekla do noci, ale posledních pár dnů jsem jen přemýšlela o tom, co, kdy, jak a proč. Kdy udělám tohle a když budu dělat tohle, tak kdy tedy udělám tamto. Vážně toho bylo moc a v nejlepším se má přestat.

K rohlíčkům. Těsto tvoří spousta cukru, ořechů a jen trocha tuku. Žádná mouka, žádné vejce. Těsto se občas, když povolilo, trochu sypalo. Nic hrozného, dalo se zase spojit dohromady, ale jak říkám i ve videu, když s ním pracujete, mějte ho právě vytažené z lednice. Jde to pak líp.

Uvnitř je rohlíček dutý. Dutý, protože se těsto v troubě nafoukne. Proto foukané rohlíčky. No a na jazyku se těsto rozpadá a je to prostě boží.
  • do rohlíčku nemusíte používat výhradně jen lískové oříšky. Můžete tam dát třeba vlašáky. 
  • konce rohlíčků jsem namočila do čokoládové polevy. S polevou jsem ale nebyla na sto pro spokojená. Nebyla hladká, lesklá... Něco se někde pokazilo :D.
  • rohlíčky už NECUKRUJU

Suroviny na rohlíčky (45 ks):
125 g cukr moučka
125 g ořechů
60 g másla

Poleva:
6 lžic rozpuštěného kokosového oleje
6 lžic kakaa
6 lžiček datlového sirupu (nebo Agáve apod.)
1 lžička skořice

ROHLÍČKY
Do mísy jsem si prosela cukr, přisypala jsem ořechy a směs jsem zamíchala. Dále jsem přidala máslo a vypracovala jsem hladké těsto, které jsem dala do lednice uležet do druhého dne. Pokud chcete rohlíčky dělat ještě ten den, minimálně 2 hodiny těsto v lednici nechte.

Druhý den jsem z těsta odkrojila díly, ze kterých jsem vyválela 2 cm tlusté válečky. Těsto jsem po vytažení z lednice nenechala povolit a pustila jsem se hned do práce. Po změknutí se mi s těstem hůř pracuje, trochu se drolí.

Každý váleček jsem ještě nakrájela na další 2 cm dílky. 

Dílky jsem vyválela a vložila do formy na rohlíčky. Nijak jsem je nestlačovala a těsto jsem do formy jen položila. Pokud máte jiné formičky, třeba kovové použijte je. Formičky se nevymazávají. Rohlíčky by měly jít po upečení krásně vyklopit. 

Jakmile jsem měla vše hotové, vložila jsem rohlíčky do předehřáté trouby na 150°C kde jsem je pekla 20 minut. Během pečení neotvírejte troubu!!!

Rohlíčky jsem nechala mírně vychladnout a potom jsem je máčela v čokoládové polevě.

POLEVA
Všechny suroviny na polevu smíchejte dohromady.







Komentáře

Populární příspěvky