Nepečené Brownies z datlí bez přidaného cukru



Na delší dobu je tohle poslední nepečená dobrota a pomalu a jistě začnu s vánočními videorecepty. O těch ale jindy... Když jsem Brownies chystala, myslela jsem si, že to nedokončím. Není to tak dávno, co mi k rozmixování datlí stačil můj sekáček. Teď se to nějak nepovedlo. Zkoušela jsem to i v mixéru a taky nic, takže jsem na to musela jít oklikou, jak jste viděli ve videu.

Máknete si nejen vy, ale i váš tyčový mixér. Asi by se mi hodil taky nějaký lepší mixér či foodprocesor (tak třeba Ježíšek donese... :D). Ale i když je to makačka, stojí to za to.


Hlavně nezapomeňte namočit datle. Stačí jím 30 minut v horké vodě pod pokličkou. Potom vše půjde, jak po másle.

Plech jsem měla menší, aby byly Brownies vyšší, Ø 21x25 cm.

Na rozetření směsi je dobrá silikonová stěrka. Na lžíci se mi směs lepila.

U přípravy polevy pořádně míchejte, ať se zapracuje dobře kakao. Mohli by vám tam zůstat takové "hrudky", ale ne tvrdé. Prostě kousky kakaa.



A co vše budete potřebovat?

600 g datlí (namočené v horké vodě, cca 30 minut pod pokličkou)
210 g vlašského ořechu
60 g kakaa
30 g kokosového oleje
špetka soli

Ganache:
105 g medu (nebo javorový, datlový, agáve sirup)
40 g kakaa
30 g kokosového oleje
1 ČL vanilkového extraktu

Ořechy na ozdobu

Začala jsem sekáčkem, do kterého jsem dala vlašáky, kakao, špetku soli a vše jsem společně rozmixovala.

Datle jsem si zvlášť rozmixovala pomocí tyčového mixéru. Ne všechny najednou, ale postupně. K datlím nalijte kokosový olej.

Rozmixované datle jsem přidala ke směsi ořechů a kakaa a opět projela tyčákem.

Kdo má foodprocesor, který to utáhne, ten do suché směsi přidává datle od samého začátku.

Hotovou směs vyklopte na menší pekáček. Silikonovou stěrkou na hmotu zatlačte a uhlaďte.

Na polevu dejte do misky med, kokosový oleje, vanilkový extrakt a kakao. Vše důkladně zamíchejte a poté vlijte na hotovou směs. Polevu rozetřete a posypte ořechy.

Místo medu můžete použít např. javorový nebo datlový sirup a polevu můžete zasypat také libovolnými ořechy. Já použila vlašáky.

Takto připravené Brownies dejte minimálně na 2 hodiny chladit.


Hotové Brownies krájejte nahřátým nožem.

Dobrou chuť









Komentáře

Populární příspěvky