Španělské almendrados/Mandlové oči - Low Carb / nízkosacharidové sladkosti



Další recept na zdravější mlsání jsou tyto mandlové oči neboli španělské almendrados. Příprava těsta je snadná, upečené jsou taky v mžiku, ale je potřeba počítat s tím, že těsto potřebuje minimálně hodinu odležet v lednici.

Jak jsem říkala v úvodu, koláčky se dělají pouze z mandlové mouky, ale pokud budete chtít, můžete přidat i část kokosové, jako já. Do těsta si dále můžete přidat trochu skořice. Koláčky uchovávejte ve vzduchotěsné nádobě.



Suroviny na 24 ks:
150 g mandlové mouky (já dala 100 g mandlové mouky a 50 g kokosové mouky)
50 g březového cukru nebo jiného granulovaného sladidla
1 lžičku citronové kůry 
1 lžičku citronové šťávy
1 velké vejce
24 celých loupaných mandlí

Do mísy dejte vejce a rozšlehejte ho. Dále k němu přisypte mandlovou mouku. Já jsem použila 100 g mandlové mouky, protože jsem ji víc neměla a 50 g kokosové mouky jsem váhu dorovnala.

Jako další přisypte cukru, citronovou kůru a citronovou šťávu. Ze všech surovin vypracujte těsto.

Těsto nechte v míse a zakryjte ji potravinovou folií. Mísu dejte do lednice na 1 až 2 hodiny.

Vychlazené těsto si zvažte a rozdělte na 24 kousků stejné velikosti. Samozřejmě to můžete dělat i od oka. Z každého kousku vytvarujte kuličku.

Na každou kuličku jemně vtiskněte mandli. Kuličky mají tendenci praskat, ale ničemu to nevadí a případně je můžete ještě dotvarovat.

Kuličky vyskládejte na plech vyložený pečicím papírem, vložte je do předehřáté trouby na 180°C a pečte je 18 - 20 minut.

Po upečení nechte kuličky 5 minut chladnout na plechu a poté je přesuňte na mřížku a nechte je úplně vychladnout.






Komentáře

Populární příspěvky