Čokoládový dortík se šlehačkou - Low Carb / nízkosacharidové sladkosti



Jak jsem psala na sociálních sítích, po prvním nezdravém receptu přijde řada těch zdravějších receptů. Keto, low carb,... No prostě nízkosacharidové sladkosti, tedy mlsaní bez výčitek.

Jako první tu mám recept na tento čokoládový dortík se šlehačkou. Je děsně jednoduchý, obsahuje pár surovin a je moooc dobrý. A kdo chce, může si k němu, stejně jako já, připravit šlehačku.




Suroviny:
150 g másla + trocha na vymazání formy
100 g vysokoprocentní čokolády
50 g sladidla - použila jsem březový cukr
3 celá vejce
1 čajová lžička vanilkového extraktu

+ navíc šlehačka, pečicí papír, menší dortová forma

Na úplném začátku si nad vodní lázní rozpusťte čokoládu. U low carb stravování je to čokoláda od 85%. U vodní lázně nezapomeňte, že se miska nesmí dotýkat vody.

Dále si připravte máslo. To rozpusťte společně s čokoládou.

Jako další si připravte menší dortovou formu - kulatou, hranatou - záleží na vás. Má forma má průměr 13 cm. Její spodek jsem vyložila pečicím papírem a boky vymazala máslem.

Do větší mísy dejte vejce, přisypte sladidlo - použila jsem březový cukr a můžete přidat vanilkový extrakt - samozřejmě by měl být bez cukru. Všechny suroviny vymíchejte, dokud směs nebude zpěněná.

Mezitím vám mírně vychladla čokoláda, kterou pomalu vlévejte ke žloutkové směsi. Vše důkladně promíchejte. Směs bude pomalu houstnout.

Hotovou směs přelijte do připravené formy. Tu vložte do trouby předehřáté na 180°C a dortík pečte 30 minut nebo dokud nevyjde suchá špejle.

Po upečení nechte dort vychladnout. Upozorňuji, že v troubě hodně naskočí, ale během chvilky se z formy téměř vypaří.








Komentáře

Populární příspěvky