Nízkosacharidový Red velvet cake - Low carb


Dneska tu pro vás mám recept na dort Red velvet, který máme moc rádi. A protože jsem chtěla mlsat bez výčitek, zaměnila jsem hladkou mouku za kokosovou a místo klasického cukru přidala březový nebo Stévii.


Na dortu můžete vidět, že červená barva příliš nevynikla, jako když dělám klasický Red velvet s hladkou moukou. Držela jsem se původního receptu, kde bylo 15 g kakaa, ale vám napíši recept pouze s 5 g kakaa. Zda to pomůže, netuším, ale pokud recept vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět. A i přes to, že dort není úplně červený a je low carb, musím říct, že nemá chybu. Chutná jako klasický Red velvet.


Korpus:
240 ml podmáslí
120 g změklého másla
75 g sladidla (práškové stolní sladidlo Stévie)
62 g kokosové mouky
5 g kakaa
3 vejce
2 lžičky prášku do pečiva
1 polévková lžíce červeného potravinářského barviva (gelové nebo práškové)
1 lžička vanilkového extraktu
1 lžička vinného octa
1 lžička jedlé sody
špetku soli

Krém:
400 ml smetany ke šlehání
250 g sýru Philadelphia
250 g mascarpone
podle chuti cukr (Erythritol) - já si umlela Xylitol

Do misky nasypte mouku, kakao, prášek do pečiva a sůl. Suchou směs promíchejte.

Připravte si podmáslí a k němu přidejte barvivo. Barvivo v podmáslí důkladně promíchejte.
 
Do mísy od robota dejte změklé máslo a přisypte sladidlo. Máslo s cukrem šlehejte do světlé pěny. Během šlehání stěrkou objeďte mísu a znovu šlehejte, aby bylo vše vyšlehané rovnoměrně.
Do máslové pěny zašlehejte vejce. Vždy jedno po druhém. Nakonec směs provoňte vanilkovým extraktem.

Suchou směs a podmáslí na střídačku přidávejte ke žloutkové směsi.

Do menší misky nalijte lžičku vinného octa  a přidejte lžičku jedlé sody. Reakce bude taková, že to bude pěnit. Směs vlijte k těstu a chvíli vše nechte prošlehat. Ocet by měl způsobit to, že červená barva bude intenzivnější.

Dortovou formu o průměru 25 cm vyložte papírem a její boky vymažte máslem. Do formy přendejte těsto a pomocí stěrky ho uhlaďte. Formu vložte do trouby předehřáté na 180°C a korpus pečte 30 minut. Upečení zkuste na špejli.

Po upečení nechte korpus chvíli chladnout ve formě, poté pomocí příborového nože objeďte boky formy a korpus uvolněte a nechte zcela vychladnout.

Druhý den jsem si připravila krém. Do mísy dejte sýr a mascarpone. Vše společně promíchejte. V elektrickém mlýnku na kávu jsem si umlela Xylitol - tedy březový cukr. Jako sladidlo můžete použít Erythritol, který je práškový. Podle chuti jsem do krému přidala cukr. 

Do mísy od robota nalijte smetanu a vyšlehejte šlehačku. Šlehačku přidejte k sýru a mascarpone a opatrně ji vmíchejte. Pokud je potřeba, krém si ještě doslaďte. 

A nyní už zbývá jen sestavit dort. Na tento dort jsem si upekla 2 korpusy, protože ani jeden nevyběhl při pečení natolik, abych ho prořízla. Korpusy jsem si připravila den předem. Po vychladnutí jsem je zabalila do potravinové folie a dala do chladu. Jakmile s korpusy začnete pracovat, tedy sestavovat dort, nechte ten druhý stále v chladu. Je díky tomu pevný. Jakmile mi korpus dosáhl pokojové teploty, byl velice křehký. Druhý korpus mi praskl, ale ničemu to nevadilo. Zamaskovala jsem to krémem. Co se týče zdobení dortu, tak to už je na každém z vás. Já jsem povrch dortu ozdobila jahodami, borůvkami a zbylým krémem.







Komentáře

  1. If you're looking to lose kilograms then you have to start following this totally brand new personalized keto meal plan diet.

    To create this keto diet service, certified nutritionists, personal trainers, and professional cooks have united to develop keto meal plans that are useful, painless, price-efficient, and satisfying.

    Since their launch in 2019, 1000's of people have already completely transformed their body and health with the benefits a smart keto meal plan diet can provide.

    Speaking of benefits; in this link, you'll discover 8 scientifically-proven ones provided by the keto meal plan diet.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky