Křupavé domácí bagety/bulky


Krásně křupavé bagety nebo bulky zlatavé barvy s měkkým středem. Vůně a chuť čerstvého pečiva. Jakmile tento recept na bagety vyzkoušíte, budete je chtít péct pořád. Bagety po upečení mají vláčnou jemnou střídku a křupavou krustu. 



Suroviny:

600 - 700 g hladké mouky

500 ml vlažného mléka

50 ml slunečnicového oleje

25 g droždí

2 lžícemi cukru

1 lžičku soli


2 litry vody

2 lžíce krupicového cukru


Do nádoby od pekárny nalijte mléko, olej a přisypte zatím jen 600 g hladké mouky. K mouce přidejte droždí, které zasypte cukrem a do rohu nádoby přisypte sůl. Nádobu vložte do pekárny, navolte program těsto a nechte pekárnu pracovat.

V misce mám ještě 100 g mouky a podle potřeby ji budu přidávat do pekárny. Množství mouky je individuální, záleží na tom, jak vám bude mouka sát. Já jsem nakonec přidala celých 100 g mouky, celkem jsem tedy použila 700 g hladké mouky. 

Vykynuté těsto si přendejte na pracovní plochu a ještě ho krátce propracujte. Těsto si rozdělte na 10 dílků a z každého dílku vytvarujte bochánek, který nechte ještě 10 minut odpočinout.

Vykynutý bochánek rozválejte, srolujte do ruličky a plochými dlaněmi vytvarujte bagetu. Nakonec prsty vytvořte šev. Bagetu si přendejte na plech s pečícím papírem švem dolů. Já jsem takto připravila 5 baget a 5 bulek, které na plechu nechám odpočívat.

Mezitím si v hrnci zahřejte vodu do které přisypte cukr. Voda musí být horká, ale nesmí se vařit.

Do vody vložte po jednom bagetu, spařte ji na 10 - 15 vteřin a poté ji vraťte na plech. Stejně tak to udělejte s bulkami.

Bagety ostrým nožem několikrát nařízněte. Bulky jsem nařízla jen jednou. Nakonec je pomoučněte a nechte je ještě 20 minut kynout.

Předehřejte si troubu na 200°C a bagety pečte 20 - 25 minut.

Zadělání těsta v robotu nebo ručně: mouku do mísy, důlek, do něj droždí, zasypat lžičkou cukru (droždí), zalít trochou vlažného mléka a cca 20 minut nechat na teplém místě vzejít kvásek. Ke kvásku potom zbylé ingredience. Jen tedy sůl nedávejte přímo do kvásku, ale někam ke stěně mísy. Zadělejte těsto. 








Komentáře

Populární příspěvky