🎃 Dýňová roláda 👻


Roláda je něco, do čeho se příliš nehrnu a ve videu můžete vidět proč. A i když tuto roládu nepovažuji vzhledově za nejvydařenější, i přesto jsem se rozhodla s vámi o recept podělit, protože chuť této dýňové rolády všechno zastíní.

Tato roláda je opravdu nadýchaný dýňový piškot a i přes pár nezdarů ji určitě budu péct častěji.



Než se do pečení pustíte, bude potřeba si připravit dýňové pyré a dýňové koření.

Dýňové pyré:

Troubu jsem předehřála na 180 °C. Dýni jsem napříč přepůlila, vydlabala semínka a obě půlky položila rozříznutou částí na plech s pečicím papírem. Dýně bude upečená, jakmile půjde propíchnou vidlicí. Trvá to asi hodinu. Dýni po upečení nechte vychladnout.

Když  dýně vychladla tak, abych ji udržela v ruce, vydlabala jsem dužinu, dala ji do robotu a rozmixovala  dohladka. Připravila jsem si mísu s cedníkem a do něj vložila pyré. Vychladlé pyré s mísou jsem dala do lednice a nechala přes noc odkapat. Dejte pozor - cedník se nesmí dotýkat dna. Druhý den jsem odkapané pyré přendala do skleničky a zavíčkovala. V ledničce vám vydrží  2 dny, v mrazáku až 2 měsíce.


Dýňové koření:

nejprve jsem umlela:

2 lžičky nového koření

2 lžičky hřebíčku

----------------------------

3 lžíce mleté skořice

2 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku

2 lžičky mletého zázvoru

Směs koření jsem promíchala, uložila do sklenice a zavíčkovala.

--------------------------------------------------------------------------------------

Suroviny (plech 42x36cm):

150 g krupicového cukru

150 g dýňového pyré

100 g hladké mouky

1 lžička vanilkového extraktu

1 lžička dýňového koření

1 lžička jedlé sody

4 celá vejce

špetka soli


Krém:

250 g tučného tvarohu ve vaničce

100 g 15% zakysané smetany

3 lžíce moučkového cukru

1 lžičku vanilkového extraktu

- od oka jsem přidala ještě nasekanou čokoládu


Do mísy od robota dejte vejce, cukr a vše vyšlehejte do pěny. Zatímco se vejce s cukrem šlehají, připravte si sypkou směs. Do misky nasypte mouku, dýňové koření, jedlou sodu, špetku soli a sypkou směs promíchejte. 

Vraťte se k robotu a do pěny přilijte lžičku vanilkového extraktu, přidejte dýňové pyré a vše nechte důkladně prošlehat. Do hmoty přisypte sypkou směs. Můžete dál pokračovat v robotu nebo ji vmíchejte ručně. 

Těsto vlijte na plech vyložený pečicím papírem a rozetřete ho. V tuhle chvíli mám menší plech, ale nakonec jsem použila větší o velikosti 42x36cm. Plech vložte do trouby předehřáté na 175°C a těsto pečte 15 minut. Upečení zkuste na špejli.

Po upečení stáhněte roládu z plechu a zarolujte ji. Tady můžete vidět, že jsem pečicí papír vložila i na roládu. Je to proto, že se hodně lepila a lepit se bude i na papír, takže pokud máte nějakou svou osvědčenou techniku, využijte ji.

Zabalenou roládu nechte vychladnout i několik hodin a mezitím si připravte krém

Do mísy dejte tvaroh, zakysanou smetanu, vanilkový extrakt, moučkový cukr a od oka jsem přidala ještě nasekanou čokoládu. Všechny suroviny na krém důkladně promíchejte. 

Vychladlou roládu opatrně rozbalte, naneste na ni krém a rozetřete ho. Následně roládu zabalte, opatrně sundejte pečicí papír, roládu přeneste na tác a uložte ji do lednice.

Před servírování můžete roládu posypat moučkovým cukrem. 









Komentáře

Populární příspěvky