Nadýchaný císařský trhanec - Kaiserschmarren

Trouba stále není funkční a tak dnes přináším recept na císařský trhanec neboli Kaiserschmarren.
Tenhle dezert můžete udělat na bambilion způsobů. Dejte tam prostě to, co máte rádi.

Já jsem připravila letní a zimní verzi. Ta letní je s jahodami a borůvkami. Můžete ji obohatit o šlehačku. Zimní je s hruškami a ořechy. V základu jsou vždy rozinky. No a právě tady se vám nabízí spousta možností. Jablka, skořice, mandle, švestky,... Podávat k trhanci můžete i různá ovocná pyré.

U zimní verze jsem přidala nasekané vlašáky v úplném závěru,a le klidně je můžete opražit na pánvi.

Těsto na 2 porce:
120 g hladké mouky
200 ml mléka
4 vejce (žloutky a bílky zvlášť)
2 vanilkové cukry
rozinky
Špetka soli
máslo
cukr moučka na posypání

Navíc:
ovoce dle chuti
ořechy
ovocná pyré
šlehačka
zakysaná smetana s cukrem
panák alkoholu na flambování
trocha cukru a másla na karamel

Do mísy jsem nalila mléko a k němu jsem přidala žloutky. Vše jsem promíchala. Přidala jsem špetku soli a oba vanilkové cukry. Zamíchala jsem a postupně jsem přidávala mouku. Sypu ji postupně, abych neměla v těstě hrudky.

Z bílků se špetkou soli jsem vyšlehala tuhý sníh, který jsem na dvakrát vmíchala do těsta.

Na pánvi s vyšším okrajem jsem si rozpustila máslo a přidala první polovinu těsta. Těsto jsem přiklopila a nechala asi tak minutu zatáhnout. Potom jsem ho posypala rozinkami. Můžete použít rozinky namočené v rumu. Opět přiklopím a nechám těsto ještě zatáhnout. Těsto rozdělím na polovinu a poté na čtvrtiny. Jednotlivé kousky otočím a nechám těsto zatáhnout i z druhé strany a pak ho natrhám na kousky. Trhanec přendám do misky s víkem, aby nevychladl.

Na pánev si nasypu trochu cukru a nechám ho zkaramelizovat. Jakmile cukr zhnědne, přidám trochu másla a nechám ho rozpustit. Poté na pánev nasypu hrušky. Promíchám a k hruškám na pánev vrátím zpět trhanec, který ještě krátce s hruškami prohřeji. Hotový dezert jsem přendala na talíř, zasypala moučkovým cukrem a vlašskými ořechy.

Druhou část těsta jsem připravila stejně. Hotové těsto jsem natrhala, zasypala ho moučkovým cukrem a krátce prohřála, aby cukr zkaramelizoval. Poté jsem na pánev jsem nalila panáka višňovice a trhanec oflambovala. Dezert jsem na talíři dozdobila jahodami, borůvkami a zasypala moučkovým cukrem.





Komentáře

Populární příspěvky