Koláč "Frgo"


Náhodou jsem narazila na recept u zahraniční asi Youtuberky (netuším, od kolika počtu odběratelů nebo na základě čeho se jůtuber nazývá jůtuberem) a byla jsem tímto receptem unešena. Nerozumím jí skoro ani slovo, myslím, že mluví chorvatsky. Takže já vám bohužel k receptu nic moc nepovím. Jen to, co si tak jako myslím.

Jedná se o koláč, který se nazývá FRGO. Pravděpodobně se jedná o hodně starý recept pocházející z některé části Balkánského poloostrova. A to je vše :D. Hledala jsem, googlila jsem a nic. Vydala bych se i do Chorvatska, ale na to mám příliš malý rodičovský příspěvek :D.


Takže si asi budeme muset vystačit s tím málem, co jsem napsala. Nic méně i na tento recept toho budete potřebovat málo a myslím si, že většinu surovin máte doma. Recept je navíc děsně easy, tak jdeme na něj.

Suroviny:
6 žloutků
6 lžic slunečnicového oleje
6 lžic 40% alkoholu (měla by být Rakije, já dala Metaxu)
6 lžic hladké mouky
rozpuštěné máslo na potření
moučkový cukr na posypání

Do misky si dám žloutky a přiliji k nim olej a alkohol, v mém případě Metaxu. Všechny suroviny prošlehám ručním mixérem. Do žloutkové směsi přidám mouku a opět vyšlehám. Vzniklou hmotu ještě promíchám stěrkou a přeliji ji na plech vymazaný máslem a vysypaný moukou.

Těsto na plechu ještě lehce rozprostřu pomocí stěrky nebo lžíce. Těsto nemusíte roztírat po celém plechu, samo se ještě rozlije.

Plech jsem vložila do trouby předehřáté na 180°C a pekla 10 - 15 minut. Po uplynutí 10 minut si těsto hlídejte a jakmile bude chytat zlatavou barvu, můžete koláč vyndat.

Koláč jsem nechala vychladnout na plechu a poté jsem ho z něj opatrně stáhla. Pomazala jsem ho rozpuštěným máslem a hojně posypala moučkovým cukrem.

Tímto je koláč Frgo hotový. Jedná se opravdu o rychlý recept, takže ani nečekaná návštěva vás nezaskočí a vy budete mít co nabídnout ke kávě.




Komentáře

Populární příspěvky