Ledový čaj a sirup z květů Ibišku

Dnes přicházím s receptem na ledový čaj a sirup. Nebylo to vůbec v plánu. Chtěla jsem péct, ale zjistila jsem, že spodní topné těleso v troubě nám dalo sbohem. Ona jako ta trouba ještě peče, ale žádný zázrak to není. Takže jsem musela narychlo vymyslet, co natočím. Naštěstí jsem měla připravené květy Ibišku.

Ibišek nejen krásně vypadá, ale má i skvělé vlastnosti. Snižuje krevní tlak či cholesterol. Je také vhodný pro diabetiky. Ibišek zlepšuje náladu, pomáhá při hubnutí, zlepšuje imunitu nebo uvolňuje menstruační křeče. Má vysoký obsah vitamínu C, provitamin A betakaroten, vitamíny B1, B6, niacin a důležité stopové prvky vápník, hořčík a železo. Působí silně močopudně.

Kdo doma Ibišek nemá, je tu možnost ho zakoupit např. zde. Ibišek se prodává i v čajových sáčcích.
Oba recepty jsou jednoduché. Nic se zdlouhavě nevaří. Ani sirup. Jen na začátku se dá vařit voda a pak už je to frk frk :D.

Ledový čaj:
2 litry vody
4 lžíce sušených ibiškových květů
Podle chuti meduňka, máta, citron, limeta
Na doslazení med nebo nějaký sirup
Lze i přidat rum

Do hrnce jsem si nalila vodu a dala ji vařit. Do vroucí vody jsem vložila květy ibišku. Krátce jsem je povařila a hrnec odstavila. Přidala jsem meduňku, citron a nechala deset minut stát. Po 10 minutách jsem čaj scedila a nechala vychladnout. Hotový čaj jsem přelila do skleněné lahve a dala vychladit. Do čaje můžete přidat rum, aby čaj dostal trochu ostřejší říz.

Sirup:
0,5 litru vody
3 lžíce sušených ibiškových květů
500 g cukru - bílý nebo třtinový
1 lžička kyseliny citronové

Do vroucí vody jsem vložila květy ibišku. Hrnec jsem odstavila, přiklopila a 1 hodinu jsem ibišek nechala vylouhovat. Po hodině jsem přisypala cukr, kyselinu citronovou, vše jsem promíchala a přiklopené jsem nechala za občasného promíchání stát 4 hodiny (cukr se rozpustí).
Poté jsem sirup scedila a přelila do čisté uzavíratelné lahve.


A takto je sirup i čaj hotový. Sirup má navíc krásně sytou červenou barvu.

Při přípravě nápojů nedávejte ibišku víc, než je uvedeno. Pokud by ho bylo příliš, nápoj by měl nahořklou chuť.





Komentáře

Populární příspěvky